fredag 13 februari 2009

Less


Jag har trollat med knäna denna månad och faktiskt varit satans duktig på det. Handlingen jag hade sådan ångest över blev inte. Lika bäst så. Situationen skulle bli för komplicerad då. Jag kommer att få trolla med knäna även nästa månad men hade en ganska realistisk tro på att det skulle bli lite lättare än den månad som nu varit eftersom jag ju jobbat halvtid iaf och att strulet med a-kassan verkar vara löst. Men....

Jag har precis skaffat mig ett webkonto så att jag kan hålla lite koll på min elräkning. Jag är glad att jag gjort det men samtidigt är jag less som fan eländet. Men hellre att kunna förbereda mig innan den ramlar ner och ska betalas än att få en smocka i magen då.

Man ska som bekant inte ropa hej förrän man är över bäcken. Snälla Mälarenergi har av någon anledning lagt en massa elskatt från maj-dec -08 och sedan även någon elavgift från samma tid på den räkning som kommer nu. Summan landade på tre gånger mer än vanligt. Jippie, liksom....

OK, jag fattar. Livet är i maskopi med Murphy. Sparka på Yvonne. Kick her hard and then laugh uncontrollably.....

8 kommentarer:

Ullis sa...

lilla gumman.. jag vet precis hur det är, har haft ett par sjukt tuffa månader sedan separationen.. och på allt fick jag en elräkning FRÅN MÄLARENERGI som jag inte ens HAR, på 900 spänn där det stod typ "hej betala nu hejdå" liksom..

skjut dem! allihop!! och oroa dig inte, det blir bättre.. det blir det alltid.. eller sämre! haha.. men vi hoppas på bättre *krama om*

Anonym sa...

Usch sånt där känns skit...Jag tycker att alla borde få en räkningsfri månad...varje månad...eller ja ja...iallafall en gång per år eller så.
Men gamarna ska ju ha sitt så det får fortsätta vara ett önsketänkande.

Hoppas det fixar sig. Kram

Pst..rätt skoj...ordverifieringen vill ha ordet "Succer"...*S*

~Sol~ sa...

Ladyn, jag har haft rätt tuffa år, både före och efter jag blev ensam. Det har gått, men att unna sig något måste verkligen planeras. Jag ser till att grabben har det han behöver och sen blir det som det blir med mig själv.

OK om de satarna vill ha mer pengar, men att slänga allt skit på en och samma månad är fan inte schysst. Har de tagit för lite sedan i maj förra året kan de fan pytsa ut det på tre månader eller nåt. =(

Allt går framåt, även då det går bakåt. =P Men jag hoppas på det bästa samtidigt som jag förväntar mig det vanliga. Jag är en optimistisk realist. *S*
Kram

~Sol~ sa...

Mia, jag tycker det borde vara förbjudet att ta betalt mer än en månad retroaktivt. Inte mitt fel att de inte kan ta rätt avgifter och skatter direkt, men ändå ska jag sitta här med en megaräkning utan att de meddelat att de ämnar göra så. Skitsystem de har.

Allt ordnar sig. Har jag tagit mig igenom den här månade kommer jag klara nästa galant... eller iaf haltande. =P

Tja, du ser... Murphy lägger sig till och med i min ordverifiering. *asg*

Ullis sa...

sådär gjorde tele2 för mig.. ett halvår efter kom "hejhej, vi har glömt ta betalt sen i whenever, pls betala tusen spänn" och jag blir helt vansinnig på det där.. om JAG glömmer att betala får jag minsann straffavgifter och fan vet allt, men om DE glömmer ta betalt så ska JAG oxå straffas genom att få enorma räkningar.. jävla idioter säger jag!!!

~Sol~ sa...

Ett helt sjukt system. Det borde vara olagligt, men det är det ju förstås inte. Men som du säger, vi straffas och de får ränta + straffavgifter. Skit också!

Anonym sa...

Ja dessa räkningar är en vetensakp. Säger ändå tack för det inte är jag som sitter på Mälarenergi och tar betalt när ni verkar vilja skjuta dem hela bunten ;). Fast jag förstår er för jag klagar också över dessa konstiga räkninar som dyker upp som jag inte förstår. Ser bara till att ni får värme och el och är superglad att inte behöva sitta i kundtjänsten på Mälarenergi. HOppas att det ordnar sig för dig vännen. Stor kram

~Sol~ sa...

Ullis, tack för att du ser till att vi har värme och el. Det uppskattas ENORMT! Det är inte så att vi inte ser vikten av värme och el, utan snarare det konstiga systemet som borde skjutas i sank. *S* Men jag håller med dig, ska man jobba för det företaget är det nog inte kundtjänst man ska välja. *hahaha*

Allt ordnar sig, det tar bara lite längre tid än man tror ibland. Ha en riktigt bra dag, vännen. Kramar om