lördag 7 februari 2009

Ändrade planer

Jag hade tänkt mig en väldigt lugn kväll, göra pizza och njuta av den i lugn och ro, kanske spendera en timme eller så i badkaret och sedan bara se till att missa mellot helt genom att se på film med grabben. Tänk så fel man kan ha....

Visserligen blev det pizza, en stor där halva hade kyckling och ädelost och den andra halvan hade köttförs, lök och bearnaisesås, men jag kastade i mig den eftersom grannen ringde på tio minuter innan den var klar och frågade om jag kunde vara barnvakt medan hon åker upp med deras yngsta till barnakuten för inhalering. Stackarn har astma som blir väldigt allvarlig då han är förkyld.

En snabb dusch medan pizzan blev klar, kasta i mig maten och nu sitter jag här vid en dataskärm som är större än min tv och önskar att jag vore döv. De två äldsta av grannbarnen sitter och tittar hänfört. Jag däremot ryser och känner mig plötsligt illamående. Det är faktiskt värre än jag minns det. Nu har jag åter igen bekräftat anledningen till att jag vägrar ha med melodifestivalen att göra. :S

Det visar sig hur länge jag blir sittandes här. Tur att det finns dator här också annars hade jag nog flippat ut helt. *S*

Inga kommentarer: