söndag 1 februari 2009

Misstro


Min kära Belsebub-wannabe hojtade till på msn för ett tag sen. Han ska vara här kl 18 på söndagar ojämn vecka. Han är alltid sen och jag har slutat reta mig på det. Jag räknar istället kallt med att han kommer mellan 18.30-19.15. Inget att bry sig om. Det har varit likadant sedan han var tio eller så. Man får välja sina strider, helt enkelt.

Hur som helst har jag bytt bild på msn. Han har aldrig någonsin kommenterat min bild där. Idag sa han att det var en riktigt bra bild och att jag är fin på den. Min radar slogs på direkt! Jag skämdes lite över denna omedelbara misstanke om att det var något lurt, men kunde inte slå av känslan. Naturligtvis hade jag rätt. Han hade bara sagt hej på msn för att han sedan skulle leda in samtalet mot att han ville vara kvar hos pappan någon timme extra. Det innebär att han menar till kl 19, men att han i praktiken inte är hemma förrän runt 20 ikväll.

Nåja, jag har slappat hela dagen och en timme till av lugn och ro känns inte betungande. ;)

Inga kommentarer: