lördag 7 februari 2009

Städ

Jag har gått omkring länge nu och tänkt att jag måste städa. Jag har visserligen order från läkaren att bara sköta de enklare städsysslorna under en lång tid framöver, men idag trotsade jag detta. Jag hade att välja mellan djup ångest eller ont i ryggen. Ryggen förlorade.

Först städade jag badrummet. Naturligtvis har jag torkat och fejat annars också, men nu var det verkligen dags för storstäd. Grabben flydde iväg någonstans så snart han insåg vad som fanns i min tankar i morse, så där fick jag ingen hjälp. En fråga jag ställer mig varje gång jag ska skura badrummet är varför de tvungen måste ställa toalettstolen så himla nära badkaret! Jag måste pga av detta lyfta ena änden av badkaret för att kunna flytta bort det helt. Oerhört opraktiskt, men det funkade även idag. Ångesten är bortjagad för denna gång. =)


Nästa projekt var köket. Jag har av någon anledning lagt saker där de inte ska ligga och istället för att vara väldigt ordentlig med att plocka undan saker har jag använt värken som ursäkt för att inte sträcka mig upp eller böja mig ner för att plocka undan diverse saker som inte vanligtvis står framme. Lathet kombinerat med en känsla av att det ändå inte spelar någon roll eftersom jag ändå inte får skrubba som vanligt. Nu har jag ställt undan alla dessa saker och satt upp nya gardiner där inne. Jag har en del att städa ur skåpen, men det väntar jag med tills jag tagit hem några kartonger från jobbet. =)


Jag har mycket mer att ta tag i, men faktiskt tror jag ryggen vinner kampen om resten av dagen. Kanske städar jag av mitt nattduksbord lite senare. De verkar ha blivit magnetiskt på sistone och har dragit till sig en del för den platsen udda saker som verkar trivas bra där. Det ska bli ändring på det.... snart. *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad du är duktig!..*L*
Själv springer jag mellan sovrummet och datorn. Nu är bokhyllorna klara så nu ska jag bara leta reda på mitt golv...*S*

~Sol~ sa...

Jag är inte duktig, jag är otroligt korkad. :S Men jag ångrar inte att jag städat, trots att jag just nu funderar på om det inte finns någon gammal gumma som vill byta kropp med mig så att jag får lite vigör igen. *haha*

Lycka till med att hitta ditt golv. =)