fredag 20 februari 2009

Kompensation


Jag gillar mina grannar. Verkligen. Och mycket dessutom. De är guld värda och är mer som en extrafamilj till mig och grabben än grannar. Jag funderar faktiskt på att adopetera dem också. Man kan aldrig få nog med släkt man valt själv. ;)

Nå, oavsett nivån av gillande jag har för dem är det ändå ett faktum att de har fyra telingar och att deras vardagsrumsvägg är min sovrumsvägg. Det är även ett faktum att fyra telingar hörs rätt väl, speciellt när de två yngsta har utvecklat ett falsettskrik för att uttrycka sin glädje, sorg, ilska... you name it! I några veckor har jag faktiskt sett fram mot den här dagen. Grannarna åker bort för att spendera sportlovet hos sina morföräldrar. Jag får sooooooova på mornarna! =D

Jag antar att de gjorde vad de kunde för att kompensera det i morse, innan de åkte. Fredagar är liksom min lilla sovmorgon på jobbet och jag behöver inte kliva upp förrän vid halv sju. Jag gillar det. Idag kunde jag lika gärna ha klivit upp vid fem eftersom grannarna varit igång sedan dess. Det var dunkar, högljudda (supertrötta) barn, ledsna små, trötta och irriterade föräldrar och ilskna sju + nioåringar som ville ta med mig något extra men inte fick. En timme höll det på. Jag somnade knappast om sedan. Var liksom inte värt det.


Nå, i helgen ska jag banne mig ta sovmorgon!

2 kommentarer:

Ullis sa...

sov medans du kan!

barnen vägg i vägg här stör mig inte.. FÖRÄLDRARNA däremot *rysa* de sätter igång och hamrar piano 8 varje helgmorgon, eller jazz på volym så hög att mina fönster skallrar.. eller så slår de på stort och kör duett, piano och trumpet. allt ska även göras FÖRE 9 på morgnarna. för så ska det vara, det har gud sagt.

~Sol~ sa...

Jag ämnar sova ordentligt. Visserligen har jag tvättstugan i morgon, men inte förrän vid tio. =)

Jag älskar verkligen mina grannar. De är mer familj än grannar. Smågrabbarna tror nog till och med att min grabb är brorsa till dem. *L*

Dina grannar däremot låter som om de tagit examen i grannarna-från-helvetet-kursen. *ryser*