onsdag 11 februari 2009

Besök


Idag skulle en tjej från mitt förflutna komma på besök. Vi umgicks för ca tio-tolv år sen, men tappade sedan kontakten. Hon var väl mer kompis med mina kompisar, vilket gjorde det rätt naturligt att vi tappade kontakten när jag droppade just de kompisarna för att de visade sig vara väldigt falska och mindre trevliga än de utmålat sig att vara. För ett tag sen hittade hon på mig på blobben och vi har sedan varit och fikat en gång. Vi satt i flera timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Väldigt trevlig tjej och det var verkligen kul när hon frågade om hon fick komma över. Nu blev det tyvärr inställt men vi gör ett nytt försök i nästa vecka istället. =)

Nåväl, eftersom jag var upplagd för ett besök gjorde jag ett eget sådant istället. Jag fick direkt till farmor efter jobbet. Det är världens mysigaste gumma och jag är glad över att hon låtit mig adoptera henne. *S* Men, saken är nog den att jag skämt bort henne lite....

Jag fick skäll för att jag inte varit där på jäääättelänge. Jag var där i två timmar i torsdags. Men jag börjar bli van. Förr var jag där två gånger i veckan, då gnällde hon över att jag bara stannade mellan 1 - 2 timmar. Jag gjorde då om det och gick dit tre gånger i veckan istället, men stannade sällan mer än max 1 timme åt gången. Då fick jag skäll för att jag stannade så kort tid. Att jag jobbar heltid, har en son, ett hem och kanske, kanske ett eget liv att ta hand om var liksom inte viktigt. =P

Nåja, gumman har fört med sig mycket positivt i mitt liv, så jag tar hennes skällande med ro. Jag är glad att jag har henne. =D

Inga kommentarer: