lördag 14 februari 2009

Vin

Jag har lyckats tömma en flaska vin på alldeles för kort tid. Jag vet bättre, men idag kändes det helt ok att göra så. Jag menar..... jag har ju faktiskt köpt en flaska coca cola så att jag klarar morgondagen utan att ens ha planerat att dricka ur vinflarran jag hade hemma. Ja, jag behöver kolsyran dagen efter (har fortfarande inte klurat ut varför) och det ska helst vara coca cola. Vet inte varför det är så heller och det spelar väl mindre roll. Huvudsaken är att jag har det när det behövs. Jag har dessutom blivit jäkligt bra på att planera in den lilla detaljen... Hurray för mig, liksom... =P

Jag kommer att vara hur rastlös som helst ett tag framöver nu. Ingen att terra. Jag flydde från grannen eftersom de tittade på det där spektaklet på SVT. Melodifestivalen tror jag det heter. Hemskt. Tortyr.

Jag behöver en flaska vin till.
Jag gillar inte mig själv just nu, vilket jag gör i vanliga fall.
Skitplakat låter som en bra idé.


Och nej, det har inte hänt något speciellt, jag är bara less och känner för att bli full.

8 kommentarer:

Ullis sa...

word, säger jag! sådär som kidsen gör.. jag är precis på lika crappy humör idag.. men det vet du ju redan, som läser bloggeländet ;)

bantade jag inte skulle svartvinbärssnapsen och ginen i skåpet ligga risigt till, vill du ha så bjuder jag ;)

det blir bättre dagar för oss båda. *kramar massa*

~Sol~ sa...

Har du BÅDE svartvinbärssnaps OCH gin hemma??? Du äger ju! Men vad fan... du bor ju på V. Det är en bit att gå. Jag hinner bli nykter innan jag är framme. *S*

Ja, det blir bättre dagar. Jag räknar med det. =)
*kramar massor tillbaka*

Ullis sa...

hahaha jaa, jag har en skvätt martini bianco oxå :D men den gör ju inte mycket nytta här *S* raincheck? :)

gå inte! nykter=bad.. full=good.. vill jag minnas.. inte rört nåt sånt sen i juni förra året, haha.. jag är usel på att festa :/

ja skam den som ger sig, upp på hästen och fan vet vad det heter. Vi ska vinna, så enkelt är det :)

~Sol~ sa...

Raincheck låter bra. *S*

Jag är usel på att bli full. Jag dricker oftast med stor måtta och gillar att veta vad jag gör. Och jag vet vad jag gör nu också. Jag dricker vatten för fullt för att morgondagen ska bli bra. Hur full är man om man tänker på sådant, liksom... =P

Bor du i närheten av centrum förresten? Jag, liksom Rockerns Korping, är ju uppvuxen på det området.

Hästen? Fan, jag behöver rida något annat... *asg*

Ullis sa...

fy FAN så roligt!! du är exakt som jag!! jagt kan vara så full så jag knappt kan stå, men har ändå koll på sminket, att kläderna sitter rätt och att jag dricker vatten och äter bra för att inte bli bakis! jag är nästan värre kontrollfreak på fyllan :D hahaha

jag bor granne med hotellet, vallbyinstitutet :) en skogsdunge emellan bara :)

hahaha behöver och behöver, jag ORKAR inte :D men hittar jag "något annat" ligga skräpa någonstans här, så kan jag skicka över honom till dig *skrattar*

~Sol~ sa...

Nja, jag skulle väl inte kalla mig själv ett kontrollfreak.... (även om andra kanske skulle det).... jag gillar bara att veta vart jag är och vart jag ska. =P

Då vet jag. Det är alltså inte alls långt från centrum. =) Jag har bott på Allmoge (motsatt sida från centrum från dig sett) Loftbodet, Parstuge och Gäststuge. Vallby barn, vettu... *S*

Tack, du är snäll du. *skrattar*

Anonym sa...

Haha, skitplakat låter som ett alldeles utmärkt alternativ till melodifestivalen om du frågar mig

~Sol~ sa...

Allt är bättre än mellot, till och med en snéfylla. =P

Nu blev jag inte skitplakat, men jag såg inte på skiten iaf. Tyvärr hörde jag några låtar, men de var rätt intetsägande så jag tror inte de kommer att fastna i sinnet. Vad jag avskyr när sådant händer förresten. Man gillar inte ens en låt men går och nynnar på skiten ändå.