fredag 6 februari 2009

Nattligt besök


Inatt har jag minsann haft beslk av många män! Det blev tämligen trångt i mitt rum efter att John Blund varit förbi och sagt hej.

Newton var sur på Tyko Brahe för att denne vägrade låna ut sitt teleskop till honom, Gallilei vandrade i en labyrint tillsammans med Da Vinci och Gordon Ramsey lagade tjogvis med strutsägg till en omättlig Ivan den förskräcklige.

De enda två jag direkt kände igen till utseendet var Gordon Ramsey och Da Vinci. De övriga hade jag i uppgift att identifiera. Newton hade en hatt som var formad som ett äpple, Tyko Brahe var stor, fryntlig och spottade grodor - kan inte vara annat än dansk, alltså -, Gallilei hade en klocka med planeter i vilken solen var i centrum och Ivan den förskräckliges ögon rullade som tombolabollar i skallen på honom medan han spelade schack.

Jag vet inte om jag är tacksam över att John Blund kom på visit eller om han jävlas med mig....?

3 kommentarer:

marbor sa...

Ha ha...du har ju lika sjuka drömmar som jag...*S*..äter vi samma svampar kanske? ;-)

Och schemat...*suckar*...känner så väl igen mig. Ska något bli gjort får man göra det själv...have done it....

PSt...jag mår lite bättre. Ska försöka äta lite idag och se hur det går..*L*

Anonym sa...

Inatt hade jag nog gärna bytte med dig och haft dina drömmar mot de ynka tre timmar jag skrapa ihop i skönhetssömn

~Sol~ sa...

Marbor, jag vet inte vad jag ska skylla på, men det var lite stressande att se tombolaögonen samtidigt som Gallilei och Da Vinci rantade runt i den där labyrinten. *S*

Ja, själv är bäste dräng, brukar det ju heta. Jag hoppas det inte stämmer för att göra allt själv är både trist och drygt. =P

Skönt att höra att du mår bättre. Hoppas det fortsätter i samma anda.
Kram




Ullis, jag vet inte det jag. Jag må ha sovit några timmar fler än du, men det var osammanhängande och drömmen var mer stressande än angenäm. Lite jobbig faktiskt för.

Hoppas du sover gott inatt, vännen!
Kram