måndag 14 september 2009

Utmattad


Jag mitt spån glömde att min mobil var inställd på svensk tid, så när alarmet ringde vid tjugo över fyra idag klev jag upp och duschade och väckte sedan värdparet. Uh oh... De skrattade lite åt mig och gick och la sig för att sova en timme till. Jag var ju klar så jag satte mig i soffan och läste lite i väntan på att väcka dem igen.

Resan hem var händelselös, precis som det ska vara. Några timmar i bil, några timmars väntan på flygplatsen, några timmar i luften, några timmar på buss och sen äntligen hemma. Jag har haft det otroligt bra där nere. Jag ville knappt åka hem. Men nu när jag är hemma känns det skönt. Mina saker, mitt hem, ett större urval av kläder.... Ja, ni förstår hur jag menar. Mitt, liksom.


Sonen har nog saknat mig trots att han leker blasé och suckar över att jag är tillbaka. Ett säkert tecken på det är att han utan knot klev i skorna och följde med på en promenad när jag bad honom. Det var skönt att promenera. Och vi pratar så bra när vi promenerar. Nu vet jag i det stora hela vad som hänt här hemma när jag varit borta. Väldigt lite, verkar det som...

Det där väldigt lite kan jag kanske hålla med om. Jag är oändligt tacksam för att min bror bott här medan jag varit borta, men hur man än vänder och vrider på det har vi olika syn på vad som är rent. Självklart hade de två grabbarna röjt undan till att jag klev innanför dörren, men jag ser direkt vad som är försummat. Mina stackars blommor mår allt annat än bra. Vi får se om de återhämtar sig. Håll tummarna. Ikväll har jag städat badrummet, fixat lite i akvarierna så att fiskarna iaf ser ut och bytt sängkläder i min säng. Resten tar jag i morgon. Nu är jag trött.

Inga kommentarer: