söndag 20 september 2009

Tack. tack, tack!

Bara så att ni vet.... de har bara IE här, så jag fixar utseendet på detta inlägg när jag kommer hem i morgon. =)

Jag är på jobbet och ska sova sovande jour för första gången på det här stället. Det blir lite skillnad mot på förra stället, en si så där tio år sen, eftersom det här finns en vaken personal också. Jag blir bara väckt om det verkligen behövs. Förr i tiden vaknade jag ofta av att det satt en boende på huk nedanför sängen och stirrade på mig. Skillnaden blir markant. *s*

Just när jag stod och paltade med lite i köket ringde min mobil. Lite förvånande eftersom klockan var 22. Folk nu för tiden anser sig för vuxna för att ringa sent. Familj, ålder och en knepig känsla för det passande brukar avhålla dem. Jag somnar sällan tidigt så för mig gör det inget om man ringer sent. =)

Hur som helst hade hon två ärenden. Bägge gjorde mig glad. Jag ska få tillökning i min service eftersom hon använt en likadan som jag men har nu införskaffat nytt. Man kan aldrig ha för många tallrikar, ju! Den andra anledningen gav mig hjärtsnörp efter redan första meningen. "Jag har läst din bok idag. Från pärm till pärm,." Snörp förresten... Jag tror mitt hjärta stannade...

Denna kvinna är en oerhört ärlig person. Frågar man henne om ett ärligt svar ska man inte förvänta sig något annat än just det. På gott och ont. Därför var det med låtsat cool jag frågade efter domen. Gissa om det var skönt att höra det hon hade att säga. Hon gillade den! Om jag fattade det rätt gillade hon den till och med rätt mycket. Inte bara det, hon vill läsa tvåan också. Yes!

Nu ska jag gå läsa boken jag tog med mig för att läsa innan jag somnar. Den är inte speciellt bra, men den duger som sömnmedel. Go´natt, världen. =)

2 kommentarer:

Lina sa...

morn morn! fick en sån där utmaning på min blogg, så nu skickar jag vidare den till dig. sysselsättning om du har dötid :P

~Sol~ sa...

Åhhh... sådana är ju.. kul. ;) *haha* Jag ska titta på den om en stund och sen lovar jag att anta utmaningen. =)