söndag 6 september 2009

13

Utsikt över byn Avis som ligger sju km bort.

Jag kämpade på med de där satans träden. 13 stycken gjorde jag idag innan jag kroknade. Jag tvivlar på att jag kommer att göra lika många de kommande dagarna. Det är mycket tyngre än jag trodde att det skulle vara. Trots det har jag hunnit sola, bada, äta gott och må bra.

Mitt på dagen är det för varmt att jobba, så jag la upp det smartare än tidigare på dagen och lämnade den andra omgången träd tills efter klockan halv sju. Mycket svalare då. Bara 35 grader och faktiskt fanns det en skön bris som gjorde arbetet lite lättare. =)

2 kommentarer:

LenaE sa...

Det ser jättefint ut!

~Sol~ sa...

Det är vackert. Synd bara att det ligger en enorm damm mitt i mellan huset och byn. Man måste ta en låååång omväg för att komma dit. =)