onsdag 9 september 2009

Ny erfarenhet


Idag har jag upplevt något nytt.
Jag trodde inte det skulle vara så svårt, faktiskt.

Det svåra låg inte i att låtqa någon annan göra det, utan i att låta bli att hjälpa till. Jag hade klockan på ringning idag. Enda gången förutom den dag jag åker hem som jag behövde ha det under min semester. Anledning? Jo, städfirman skulle komma på morgonen. Nu är huset skinande rent (det var det innan också, men vaddå?) och jag har fått insyn i hur det är att kunna sitta och göra annat medan huset blir redigt rengjort.

Alltså... är det någon som missat vilken suverän semester jag har? Egen pool, fylld kyl och frys, städfirma som till och med tog hand om tvätten, eget hus med ungefär en triljon filmer och serier att ta till på kvällstid, internetuppkoppling, tillgång till ett välfyllt barskåp, några småjobb att sköta om jag vill så att jag inte blir uttråkad, sol, sol, mer sol och ett fantastiskt vackert landskap att vila ögonen på. Suverän låter plötsligt lite fattigt... ;)

8 kommentarer:

älskadedotra sa...

det e ju nästan så man blir lite avis *S*

~Sol~ sa...

älskadedotra, bara nästan? ;)
Helt sanslöst härligt här. Jag funderar på att stanna kvar. =P

Ullis sa...

du är sååå värd det gumman!! men du stannar fan inte, då kommmer jag ner och hämtar dig, nerpackad i en resväska om det ska vara så!!

Anonym sa...

Var får man tag på sånt? Händer bara på film ju!

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag har inte tänkt stanna kvar. Det är härligt här, men jag vill ändå hem när mina dagar är över. Borta suveränt, hemma är ändå hemma. =)

~Sol~ sa...

ametrin - Jag adopterade dessa människor när jag var tolv. Jag kände ju inte min egen släkt, så jag valde ut människor jag gillade och hade sådan tur att de gillade mig tillbaka. De är som mina extraföräldrar och ställer alltid upp för mig. <3

Anonym sa...

Vad härligt! Glad för din skull och fanatiskt avundsjuk ;-) Tror inte du är så svår att gilla så jag antar att dina utvalda extraföräldrar ser sig själva som lyckligt lottade.

~Sol~ sa...

ametrin - Ja, jag har sådan tur att de gör det. <3