söndag 20 september 2009

Hollywood


Just nu är det en massa skriverier om fru Paul Anka. Denna Anna från Bjuv (eg Polen, men uppvuxen i Bjuv), har skapat rabalder genom sina uttalanden om kvinnans roll i ett förhållande. Jag finner det väldigt intressant att se dessa reaktioner hos folk i allmänhet. Faktiskt är jag lite förvånad också.

De uttalanden sagda Anna gör om avsugningar, blöjbyten och förhållningssätt till sin make är helt baserade på hennes egna åsikter och (kanske framförallt) erfarenheter. På vilket vis påverkar det oss, gemene man, som inte ens bor i närheten av det slutna samhälle hon lever i? Vad som pågår i Hollywood kan väl knappast anses vara normalt i vår värld? Vi, som lever i ett medelsamhälle, har knappast några större likheter med hur en dag i hennes liv ser ut. Och om så vore, vad spelar det för roll för oss hur hon valt att leva?

Om hon känner att de uttalande hon gjort speglar hur hon vill leva, so be it. Om andra känner att de inte alls skulle vilja ha det så, so be it too. Man väljer själv. Man tillåter. Man nekar. Vill man ha annat än hon har så gör man annat.

Varför reta upp sig så fasligt? Vad är det som spökar i huvudet på de som tar åt sig, retar sig, känner sig förnärmade och förfasar sig?


Som fotnot vill jag påpeka ytterligare en källa till förvåning. Detta par har varit gifta sedan förra sommaren. Kvinnan i förhållande förespråkar att följa mannens önskningar etc etc bla bla bla... Ändå blev hon i dec förra året, efter bara ett halvår som gifta, anhållen för våld i hemmet mot sin käre make. Hur kommer det sig att tidningarna inte gottat sig åt detta ännu? Spar de på det till senare, tro?

5 kommentarer:

Ullis sa...

det är inte hennes åsikter jag stör mig på, absolut inte.. vi har ju liknande värderingar om mååånga saker.. det jag däremot har svårt för är att hon är totalt psykotisk och har ett sånt fruktansvärt förakt för andra människor.. sitta och håna folk som är i samma rum, liksom.. och hon ÄR sjuk.. så otroligt jävla sjuk.. och det är det jag tycker är så obehagligt.. hennes åsikter har jag knappt hunnit reagera på.. aldrig sett maken till psykotisk och osympatisk människa.. eller vänta nu.... ;) hahaha

de andra två är så jävla söta så jag vill ta hem dem och bädda ner dem :D framförallt Maria :D hon är så jääävla söööt!! :D

~Sol~ sa...

Jag vet inget om hur hon uppförde sig under programmet, utan jag syftade mest på de skriverier det sedan programmet visades varit i massmedia.

Känner heller inte till de andra två, även om jag ofrivilligt utsatts för dem genom löpsedlar och dyligt också. =P

Lina sa...

skriverierna om henne skrattar man mest åt, men hur hon i tv kunde vara så nedlåtande mot andra vanliga människor och så som hon pratade om dom var riktigt äckligt. vad jag vet så har väl hon också varit en vanlig människa innan hon gifte upp sig en gång i tiden. (har iaf inte läst nå om att hon är född med en guldsked i mun).

tycker det är rätt konstigt att det inte var stackars herr anka som slängde en isbit i skallen på henne. eller en hel ishink för den delen :P

Ullis sa...

word på det Lina sa! det är exakt det jag menar!

~Sol~ sa...

Hon är väl fortfarande en vanlig människa??? Att gifta sig med en känd, rik, gammal gubbe gör inte att man blir någon övermänniska direkt.

Jag fattar inte människor som beter sig som ni beskriver att hon gjort. Är skriverierna och uppmärksamheten värd det till varje pris? Otroligt hemsk inställning. =(