torsdag 17 september 2009

Morgonrutin

kl 7
"Good morning, sunshine! Time to get up!"

kl 7.15
"Mini-Belse, you need to get up if you´re going to have time for a shower."

kl 7.30
"OK, I´ll make your breakfast so that you have time to shower, but you still need to get up now!"

kl7.45
"OK, you get your sorry ass out of bed before I make your life so miserable that you´ll wish me dead ten times over!"

kl 8
"Glad to see you didn´t melt in the shower. *big smile* Your breakfast is on the table. Enjoy"

kl 8.15
"Brush your teeth and then bugger off so that you´re not late."

Mini- Belse: "This is all your fault! I´ll be late because you made me have a shower and made me breakfast. You always make me late!"


Notera att jag är ledig idag och endast klev upp i morse för att han igår snällt bad mig om att väcka honom och ordna frukost så att han hann duscha på morgonen. Någon som vill ha skitungen? =P

6 kommentarer:

Bika sa...

Ja... Skicka hem han till Tierp, jag kan alltid ha användning för en person som kan bo i min garderob... Eh.. Haha.

Ullis sa...

hahahahaha... jag ska inte ens erbjuda mig, för jag vet ju vad du säger *asg*

Anonym sa...

Haha, det var en mitt i prick beskrivning av livet med tonåringar. And we still love them. Så jag tror inte för ett ögonblick på att du vill bli av med honom och är det nu så har jag reda en! (+hennes pojkvän som är här lika mycket som hon själv.)

älskadedotra sa...

hahhaaaa.... dessa barn ... jisses *S*

~Sol~ sa...

Bika och Ladyn - Tyvärr har ametrin helt rätt i sin analys om att man ju älskar dem ändå, trots allt, så jag kommer att behålla satungen ett tag till. Sorry...

ametrin och älskadedotra - ni har ju tonårsbarn och vet ju exakt vad jag pratar om. De är ju alldeles alldeles speciella, på både gott och ont. Men visst vill man sälja dem på blocket vissa dagar... =P

älskadedotra sa...

min kommer upp varje morron i tid .... men sicket gnäll om att ta en macka till frukost innan bussen ..... hmmmmm