onsdag 9 september 2009

Min association


Nja, jag tänkte faktiskt inte på Afrika, Lilla Huset på Prärien eller något bibliskt. Faktum är att jag nästan förväntade mig en dammig och sliten Clintan komma ridande med stenhård blick, spelad likgiltighet och en stinkande cigarill i käften. Jepp, hela området bokstavligen skriker Spagettivästern. Lee van Cleef skulle trivas här, liksom Terrence Hill och Bud Spencer. *S*

Det ser ut som man lärt sig att norra Mexico gör. Enligt sagda västernfilmer alltså. Troligen finns det likheter, men just precis så här är det jag ser det framför mig när jag tänker på det. Hårdbarkade män och starka kvinnor, hetta, snustorrt land där vinden skapar virvlar av damm. Ja, Spagettivästern. =)

Och till min namne...
Korkekar klarar sig utan sax. ;)

3 kommentarer:

Bika sa...

aaa tack så mycket!! tack för det förra grattiset med, jag har haft en bloggsvackeperiod där jag inte orkat svara på kommentarer.. =)

~Sol~ sa...

Bika, var så god. Man måste inte svara på allt, det vet du väl...? =)

Bika sa...

hehe klart man inte måste, men man vill ju gärna när man nu får kommentarer =)