torsdag 10 september 2009

Promenad

En av många vackra vyer under min promenad.

Jag har försökt låta bli att hålla mig helt still under dagarna. Det är ett vackert landskap och promenader lockar. Hettan gör dock att man inte orkar gå speciellt långt, men idag har det varit mindre soligt än tidigare. Inte mindre varmt, utan bara inte lika gassande. Det gör stor skillnad så idag knatade jag iväg för att ta kort på några träd jag såg när vi åkte hit. Det blev väl en dryg halvmils promenad, allt som allt. Låter inte så långt, men försök göra det när det är 33 grader i skugga och det inte finns någon skugga ska ni se hur lätt det är. ;)

Mina kort gör inte träden rättvisa. Korkekarna är "nyskördade", något som indikeras av nian, och lyser orangea i solen. Jag hade tänkt gå ta kort vid solnedgången, då de är än mer magnifika än under dagtid, men de sista två kvällarna har det varit åska så jag har stannat inne. Tänker inte promenera omkring i ett landsskap där den högsta punkten då skulle vara jag. Nix, inte intressant.

Den här bilden visar det lite bättre, men ändå inte så bra som jag hoppats. Om några år kommer dessa trädstammar vara helt svarta och siffran ni såg på bilden ovanför kommer att blekna. Korkekarna skördas var nionde år och sedan börjar hela processen om.

Inga kommentarer: