söndag 6 september 2009

Funderingar

Jag har i några dagar funderat på en hel del saker. Jag undrar varför människan har en tendens att fastna i triviala händelser, varför de retar sig på småsaker, varför de förstorar situationer och gör dem konstiga istället för att se dem för de bagateller i det stora hela de egentligen är.

Anledningen till dessa funderingar är ett sms. Jag hade alldeles för mycket att tänka på när jag fick det för att ha tid att ta det för vad det verkligen var. Iaf vad jag tror att det var. Kanske har jag fel, men det spelar ingen roll. Det sms´et har startat en kedja av funderingar hos mig. Jag ämnar inte vara sur över saker som blivit fel pga av stora eller små missförstånd, oavsett var i missförståndet ligger. Livet är för flyktigt för att man ska haka upp sig på sådant. Jag väljer att leva och må bra istället.

2 kommentarer:

LenaE sa...

Jag kan bara gissa??!

~Sol~ sa...

Lena - sms´et var inte från någon du känner, men att du ger dig på att gissa gör mig nyfiken. Vad vet du som jag inte vet? *S*