måndag 14 september 2009

Hemma...


Ja, nu har jag landat i verkligheten igen. Packat upp väskan och sett mig omkring här hemma. Mina blommor mår verkligen inte bra. Mina akvarier behöver omedelbar rengöring. Badrum och tvätt står också på schemat. Men inte idag. Nej, idag ska jag andas in den friska luften som följer med höstens intåg i Sverige.

Helt otroligt fick jag en present som tack för att jag suttit hundvakt. Men hallå??? Jag fick åtta helt fantastiska heldagar i soliga Portugal med lagom mycket att göra, ett överflöd av mat, egen pool, lugn och sinnesfrid (bortsett från mötet med herr Arachnid, då alltså) och en möjlighet att ladda batterierna så att jag orkar ta tag i vardagen igen. Vaddå present som tack för hjälpen??? Jag hade ju redan fått allt!


Nå, presenten (se bilden) är inte ouppskattad. Parfymer är alltid bra att ha. Dessa exklusiva dofter ska nu provas och kanske hittar jag en ny favorit...? Ja, inte Lou Lou, men av de övriga. Nämnda parfym får mig bokstavligen att kväljas. Kan absolut inte gå i närheten av någon som använder den utan att kräkreflexen få spatt. Hemskt. *ryser*


Grabben är redan rätt trött på mig. Jag kramade honom länge och krävde sedan hans uppmärsksamhet ett tag. Hemska mamma som vill veta vad som hänt medan hon varit borta. ;)

2 kommentarer:

Ullis sa...

haha härligt att komma hem till städning.. iofs, jag älskar det ju just nu, manin är perfekt. Men jag är glad att ha dig i samma land igen <3 och snart får jag ju rå om dig i ett helt dygn! :D

jag har aldrig luktat på Lou Lou.. vore intressant :D

haha ungen får stå ut med kramar, sånt har man rätt att ta när man är mamma!

kram! ;D

~Sol~ sa...

Ladyn - Äsch, städningen går fort. Jag har redan ordnat en del och resten tar jag innan jobbet i morgon. Fördelen med att börja kl 15. =)

Du får absolut lukta på Lou Lou och gillar du den får du eländet, men har du det på dig när jag är i närheten kommer jag gå därifrån. Jag kan verkligen inte vara i närheten av eländet. Skitjobbigt. Jag byter buss om jag råkar kliva på samma som någon som använder Lou Lou. Det är antingen det eller att spy på bussen. =S

Han stod ut med att ta en promenad med mig också. Inte illa. *S* Han gav mig dessutom en kram på eget bevåg. Kanske är det ändå rätt skönt att ha mamma hemma igen...? =D