torsdag 17 september 2009

Fattar inte....


Den mänskliga naturen är fascinernade. Inte alltid i positiv bemärkelse. Jag har under kvällen slötittat på the Jerry Springer Show. Det var någon repris på ett specialavsnitt där de klivit utanför studion och äntrat stranden. Först var det fyra grabbar som skulle göra en massa konstiga saker som att ära rå fisk (fjällig och slemmig), dra ner byxorna och visa hela publiken sitt organ för att kunna vinna en dejt med en kvinna som i sin tur uppenbarligen var exhibitionist eftersom hon i tid och otid sprang och flashade publiken med både det ena och det andra.

När en av dessa män blivit utsedd som lycklig vinnare av publiken var det nästas tur. Tre överåriga skator dansade ograciöst balett och åt kattmat för att få dejta en ung bock som mest såg skräckslagen ut när han såg det urval han fått. Alltså, vem fan vill dejta någon som ens funderar på att käka kattmat? Att dessutom göra det offentligt och sedan se det som en kul grej gör det inte mindre osmakligt. Killen såg inte helt nöjd ut när allt var klart.

Därefter var det fem kvinnors tur. De skakade tuttar, vickade häck, flashade, tryckte upp tuttrna i ansiktet på en massa killar, grävde killar i skrevet och betedde sig allmänt vulgärt och äckligt åt. Vad de vann var lite otydligt. Jag tror det var en titel. Miss Springer Springbreak 2002 eller något liknande. För det betedde de sig hemskt. I tv. I ett program som visas över hela världen. Ofattbart.

Vad är det som gör att man utsätter sig för något dyligt? Varför hungrar människan efter att synas till den grad att man förnedrar sig och kravlar i dyngan för att få synas i tv i några minuter? Hur kan någon tycka att det är ok att utsätta en annan människa för detta?

Jag förstår inte.

2 kommentarer:

Ullis sa...

ett ord: AMERIKANER.

men ja.. alltså jag hatar sånt där.. jag är ju en sån jävla moralkärring i övrigt, men det krävs det ju knappast för att reagera mot sånt där.. jag kommer heller aldrig förstå, jag tycker JAG är wild and crazy som står ut med folks blickar och kommentarer för att jag vill se ut som jag vill *S*

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag tycker nog inte att beteendet är uteslutande amerikanskt. Det finns folk som beter sig så där överallt, även om det kanske är i just USA man exponerar dem som underhållning.

Jag försökar ha ett öppet sinne för folks olikheter men vissa saker kommer jag aldrig kunna förlika mig med. Vulgo och att bete sig som svin är några av dem.