onsdag 23 september 2009

Min säng är inte bäddad...


Nu låter det kanske inte som något stort och är det kanske inte heller. Men nu är det eftermiddag. Alla som känner mig inser att det är något som inte stämmer om den inte är bäddad redan en halvtimme efter att jag klivit upp.

Och fel är det.
Hostan spränger i övre delen av bröstkorgen och sliter som taggtråd i halsen, när jag talar låter jag som en person som sett allt för många nätter passera från sin tillfälliga sovplats på en parkbänk och spänningarna som sitter i nacken och övergår i en mild huvudvärk för tankarna till en sträckbänk.

Fy fan vad jag avskyr att vara sjuk!

3 kommentarer:

hRaven sa...

krya på dig!
kram

Ullis sa...

vet hur du känner.. jag har inte bäddat sängen på nästan en vecka, för att jag varit så sjukt seg och gått och lagt mig lite nu och då.. och det STÄMMER inte liksom!!

krya på dig gumman! snart får vi tanka energi (och sprit!) :D

Lina sa...

stackars dig :(