torsdag 17 september 2009

Tankar


Natten har svept sin skepnad om omgivningen. Mörkret ligger som ett skyddande täcka om allt. Under dessa dämpade förhållanden får tankarna större utrymme att sväva fritt. En del tankar är flyktiga, de sveper förbi och försvinner i glömska igen. Andra är djupare, har mer substans, vägrar släppa taget.

Vissa nätter är tankarna mina vänner. De håller mig visserligen vaken, men är trots det av positiv natur. Sen har vi de mörkare tankarna, de som griper tag i inälvorna och leker centrifug innan de lämnar en urlakad och ett enormt behov av att sova. Inatt är tankarna av det lättare slaget. Skönt.

2 kommentarer:

Ullis sa...

glad att du kan hålla dem positiva.. jag vet hur det där är, när morkret hotar att ta över.. tricket är nog att hålla det borta med våld, nåt jag tyvärr inte lyckats lära mig ännu. Men jag jobbar på det. Tycker om dig! kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag använder inte våld mot tankarna. Har fått för mig att de återkommer med backup om man gör det, så jag låter bli. *S* Men ja, det är skönt när det inte är mörka demoner som rider ens funderingar alla nätter.
Detsamma, vännen, detsamma. Kram!