söndag 31 januari 2010

Tjejkväll


Hör och häpna, klockan är efter tre på morgonen och jag är hemma. Ja, hemma hos mig. Visst skulle jag kunna lyfta luren och bli hämtad, men det ämnar jag inte göra. Hur muppigt det än kan låta så saknar jag mina kuddar. =P

Det har varit tjejkväll här hemma ikväll. Några tjejer från mitt fd fd jobb, alltså inte det senaste utan det jag hade innan det senaste, har varit här och fått mig att tjuta av skratt. En av tjejerna gjorde en suverän förrätt som fick alla att vrida sig av prestationsångest. Himmel, hur skulle ens egen rätt smaka efter den gudomliga upplevelsen???? Jag stod för varmrätten (logiskt eftersom jag hade tillgång till spisen och ugnen, liksom) . Tack och log föll den i lika god jord. *phew*


Efterrätten var ännu godare än den såg ut. Herregud, får jag inte receptet på den kommer jag hemsöka tjejen som gjorde den i resten av hennes dagar. Pricken över i´t var björnbären. Syrligt mot sött gör allt komplett.... Trodde jag. Jag hade glömt grönsaksstängerna med fantastisk dip till.

Jo, vi åt gott som fan, pratade bort massor med tid och skrattade så vi kiknade. Det var verkligen en tjejkväll. Pax för att vara med nästa gång också! =)

2 kommentarer:

ullrika sa...

åååh. sånt här saknar jag!! menmen. min tid kommer. väl?

krams och hoppas dagen inte var alltför svår ;)

tjo!

~Sol~ sa...

Ullisen, klart din tid kommer! Tyvärr är det ofta sådana kvällar som kommer på skam när man sveps iväg av vardagen och familjestojet. Det krävs nästan att man tvingar sig att ta sig tid innan man helt minns varför det är så viktigt med sådana här kvällar. Låt familjen ta sig tid, sen tvingar du dig att ha kul en kväll. Låter kanske konstigt att jag säger tvingar, men ofta blir det ju så att man hittar svepsäl till att inte hinna, att inte kunna, att inte vilja... man har glömt hur självavårdande det är och att man egentligen behöver det för att vara bättre i vardagen. =)

Hahaha, jag har en otrolig gåva. Jag blir inte bakis. Eller jo, naturligtvis kan jag bli det, men det sker någon gång med ett par års mellanrum. Någon flaska vin, några drinkar och några cider är en baggis, även dagen efter. ;)

Kram