torsdag 21 januari 2010

Mat, musik och dunk


Lånad bild


Sitter hos Honom. Som vanligt. Sonen informerade mig i morse om att han inte skulle komma hem förrän väldigt sent. Han påpekade även att det vore skönt om jag inte var hemma när han kom hem. Obstinat och fyrkantig som jag är bestämde jag på stående fot att jag definitivt skulle vara hemma när sonen kom hem. *hehe*

Nu blir det inte som jag tänkt, men det tror jag inte att han blir ledsen över. Faktum är att han skickade ett alldeles för glatt sms i svar när jag meddelade honom det. Jag väljar att inte ta åt mig. Han är tonåring.

Anledningen till att det inte blir som jag tänkt är att det läggs golv. Jag har skött markservicen och hjälper dottern med läxan. Matte, så klart. Jag avskyr matte! På övervåningen dunkas och bultas det som om man står i en snickarverkstad på ett dagis. Språket är dock aningen annorlunda. ;) Här nere spelar vi musik och tar det lite lugnare nu när maten är uppäten och disken står i maskinen.

Det blir en lugn kväll för mig. Hur länge grabbarna ämnar hålla på är lite svävande, men jag ska ta det lugnt och bara vara. =)

Inga kommentarer: