fredag 22 januari 2010

Älskade barn


Samtal med sonen idag....

Me: Ohh, I have to go to town and get your cousin a birthdaypresent!
I don´t really feel like it today, but I have no choise.

Son: *mutters* You think you have problems....

Me: So yours are worse? Do tell....

Son: 17th of February.

Me: *just a little ironic* Yes, that date gives me the creeps too... *smile* What happens that day?

Son: Her birthday.

Me: Oh... Yes... You do have problems. And guess what?

Son: *suspicious look* What?

Me: The 14th of February is Valentines Day. But of course, if she´s just your friend you needn´t worry about that.

Son: *head sinks down*

Jag: Yes dear, you have problems... *laugh*

Son: *hopeful* Valentines Day is when you get someone chocolate, isn´t it?

Jag: Yep, that usually does it. But since you just became an item you´ll have to do better than that.

Son: *quietly* Mom..... will you help me?

Mitt älskade barn börjar bli vuxen.

4 kommentarer:

Meta sa...

har fina italienska charmbracelets om han vill ge bort ett armband med nåt charmigt på... i guldplättering, borstat stål och vanligt stål.. har flera hundra (tror jag) länkar till.... hör av dig bara så kan ni komma över och kolla.

Spasm sa...

Värme och mkt kärlek i det inlägget! :)

Ha en jättefin helg!

Kramar

~Sol~ sa...

Meta - Jag uppskattar erbjudandet och min första tanke var ett smycke av något slag, men han vägrar ens tänka på något sådant eftersom hon tydligen aldrig använder smycken. Men jag ska nämna det för honom ändå och se vad som händer. Tack. =)

~Sol~ sa...

Alex - Ja, det finns mycket sådant mellan oss - när vi glömmer att bråka. ;) Men faktiskt, vi har hittat tillbaka till den där sköna, lugna platsen där vi kan prata och skratta om det mesta. Underbart. ♥

Ha en suverän helg, själv. =)
Kramar