måndag 11 januari 2010

Aldrig mer?


Ja, ja, jag vet. Man ska aldrig säga aldrig. *suck*

I november -08 flyttstädade jag i det som visade sig vara lägenheten värre än något man kunnat tänka sig. Det var innan jag började skriva här, men de som följde min dagbok på AP minns kanske mina målande beskrivningar av det stället. Sanitär olägenhet var nog det mildaste uttrycket jag använde då, tror jag. Äckelkänslan fick mig att må illa och jag svor att aldrig utsätta mig för något sådant igen.


Gissa vad jag ägnade gårdagen och kommer att ägna ikväll åt? Japp. Just precis. Om Han flyttar måste han naturligtvis även flyttstäda. Nej, han har inte frågat om jag vill/kan hjälpa till. Åter igen är det jag som utgått från - och helt sonika meddelat att jag ska - det. Jag utgår från en hel del, verkar det som. =P


Skillnaden nu och då är enorm. För mig är en flyttstädning lika med en rejäl grovstädning som kräver mer än vanlig vardagsstädning. Men eller hur! Den här killen är så ordningssam att han dragit ut kyl-frys-spis regelbundet för att städa där. Det räckte med att torka av de ytorna med medel, sen var det klart. Alltså... om jag inte vore så övertygad om att jag inte alls behöver gifta mig för att veta att jag hör ihop med någon skulle jag fria. *haha*

Inga kommentarer: