fredag 15 januari 2010

Vissa uttalanden straffar sig direkt


I en kommentar till gårdagens inlägg skrev jag att jag sover bättre hos Honom. Jo, tjena!

Inatt har jag knappt sovit en blund. Inte egentligen för att jag själv haft problem med sömnen utan för att han snurrat som ett vindspel och dessutom varit upp och ränt på toa flera gånger. När han snurrar och har sig slänger hans extremiteter omkring och landar lite på måfå. Eftersom han är rätt lång har han således ganska lång räckvidd på sagda extremiteter. Sängen är 160 cm bred. Lätt att räkna ut att jag låg i vägen, liksom.


Jag hade tänkt baka lite nu på morgonen, men det blir tyvärr inte så. Ladyn kommer på thé och mackor vid lunchtid och jag har redan bröd till det. Hon får ta med sig en påse hem någon annan dag. Jag orkar helt enkelt inte slänga ihop en deg och passa den idag. Ledsen, gumman! Jag väntar bara på att brorsan ska åka (han har varit här hela veckan) och sen ska jag försöka sova någon timme innan jag hoppar in i duschen och gör mig presentabel.

6 kommentarer:

ias hemlis sa...

Man vänjer sig snabbt att ha nån bredvid sig tycker jag.. men man vänjer sig dessutom att vara ensam i sängen med.. haha*

~Sol~ sa...

Ia - Jag har alltid haft svårt att vänja mig med att ligga bredvid någon. Jag har alltid tyckt det är hur skönt som helst att ha hela sängen för mig själv. Gärna sällskap när jag somnar, men sen får de gärna gå lägga sig i soffan. =P

Men den här gången gillar jag att sova bredvid. Mycket för att han vanligen låter mig somna nära och sen flyttar sig en bit bort och låter mig vara ifred fram tills morgonen, då han gärna skedar igen. Perfekt!

Undrar om man kan ta patent på honom????

Spasm sa...

Din beskrivning på hur han ligger i sängen och fladdrar är klockren. Jag kan se det framför mig. :D

Ullis sa...

hahaha toka! jag fick ju bröd!! :D

visst var jag duktig som ändå kommenterade? ;)

~Sol~ sa...

Ladyn - Ja, men jag hade tänkt skicka med dig lite hem också. Hade inte så det räckte till det. =(

Jepp, du är himla duktig. =D
Kram

~Sol~ sa...

Alex - Det var en mindre intressant upplevelse live, faktiskt. Jag lovar.... =P