tisdag 19 januari 2010

Fika och inredning

Jag hotade att gå ifrån honom om han valde den här...

Jag gillar när folk jag träffar online visar sig vara precis lika trevliga offline. Spenderade över tre timmar hemma hos Meta igår. Jag drack så mycket thé att det på kvällen kändes som om min blåsa blivit misshandlad, men vad gör det när jag hade så otroligt trevligt att jag gärna gör om det... =) Tack tjejen!

Säga vad man vill, men inredning är inte min grej. Visst gillar jag att ha det fint omkring mig och visst sjutton finns det saker jag vägrar ha i mitt hem (rosa är en av de sakerna), men faktiskt krävs det väldigt lite för att jag ska bli nöjd. Jag springer inte omkring och letar efter just den saken, den färgen eller den utformningen. Att jag sedan lyckats få ihop ett hem som är enhetligt och mysigt är kanske ett mysterium för många, men jag trivs. =P

Knappt hade jag kommit hem till honom igår förrän jag hamnade vid spisen (han har lite svårt med koordination, simulanförmåga och att röra i grytor med bara en hand) med ett löfte om att vi skulle göra något jag tycker om så snart vi ätit. Nu gillar jag visserligen att laga mat och visste att vi skulle måla det sista i dotterns rum under kvällen, så jag tog det med en nypa salt. kul är det inte att måla något som känns som om det aldrig kommer att bli klart.

Men nej! Hur kunde jag ha trott att han syftade på målningen? Det hade ju faktiskt varit roligt i jämförelse med vad vi faktiskt gjorde. Nej, nej, nej. Vi shoppade gardiner till köket istället. Jippie... eller inte. Jag fick visserligen ett ord med om färgen på dem och han var så enkel att han tog första bästa jag pekade på och bägge blev sjukt nöjda med hur de satt, men att dra med mig för att handla gardiner är inte något jag uppskattar. Tortyr är väl lite överdrivet, men det måste ändå få räknas som inledning till det...?

Han behöver gardiner till sovrummet också. *ryser*

6 kommentarer:

*annorlunda mamma* sa...

Meta är bäst... Älskade o jobba natt med henne...=)

~Sol~ sa...

Meta är himla bra, det håller jag med om. =)

Ullis sa...

rosa är bäst i världen, nu ska du inte vara sån!

när jag öppnade inlägget och såg gardinen trodde jag det var den ni hade köpt!! :D:D:D snacka om :S

~Sol~ sa...

Rosa är bra för dig, inte alls bra för mig. Olikheter berikar livet. ♥

Och vad tror du egentligen om mig???? *asg*

Meta sa...

hehe.. japp.. meta is the best.. (inte alls ironisk)

vi ska nog itne prata stalking när vi ses nästa ggn.. har drömt mardrömmar om det där. till och med tog mig in hos nån och blev tagen på bargärning. usch.. får nästan panik nu när jag läser den bloggen... ska sluta stalk:a (gillar verkligen inte att försvenska det där men kommer inte på nåt bättre)

~Sol~ sa...

Meta, ironi är bara en vacker konst när det finns substans i det. ;)

Vi kan prata om annat, inga problem. *S* Vi verkade ju inte ha dåligt med samtalsämnen, så välja något som inte ger dig ångest och förföljelsemani. *S*