tisdag 26 januari 2010

Men vad fa...


Av någon anledning vägrade Firefox funka. Min dator börjar bli rätt trasig, faktiskt, så jag var inte förvånad. Eftersom jag inte gillar IE alls blev nödlösningen att ladda hem Flock. Jag provade det i någon dag men insåg sedan att jag inte gillade den browsern speciellt. Visst funkar det, men jag är van vid firefox och vissa vanor är svåra att ändra på. Speciellt när man inte vill.

Jag installerade om Firefox och trodde det skulle göra susen. Troligt att det skulle vara så enkelt, eller hur? Jo, tjena! Klart som sjutton det inte blev någon skillnad. Jag använde nämligen inte hjärnan. Skiten såg exakt ut som innan. I min enfald kom jag inte på något bättre att göra än att åter igen installera om eländet. Jepp, precis samma resultat. Ni som känner mig lite bättre kan tänka er hur tapterna krullade ihop sig av alla eder som studsade på väggarna här hemma...


Idag installerade grabben om Firefox åt mig. Han gjorde exakt samma som jag när han laddade ner det. Inga konstigheter där. Döm om min förvåning när det plötsligt funkade. Jag överöste honom med beröm och proklamerade att han är ett geni. Tyvärr råkade jag höra hans låga muttranden om min mindre geniliknande intelligens när han lämnade rummet...


"Any idiot would know to uninstall the add-ons as well before reinstalling a web-brower..."

Ummmm......

2 kommentarer:

Alex sa...

:D

Tur att du fick ordning på det till slut. ;)

Kanske kan trösta dig med att du inte är den första som gjort samma sak. Jag har varit i kontakt med flera som gjort som du och inte tänkt på add-ons innan.

Hoppas golvläggningen går bra?

Kramar

~Sol~ sa...

Alex - Tack för dina tröstande ord. Jag erkänner glatt att jag ändå känner mig rätt fånig. Självklart borde jag ha tagit bort allt som hade med webläsaren att göra. Det säger sig självt. Jag hade bara lite otur när jag tänkte och sonen fick in en fem-etta som jag väl förtjänade. Det kan han gått få ibland. =P

Golvläggningen går framåt. Just nu är det tre karlar som jobbar som galningar där uppe. Jag står för markservice i form av mat, de sliter hund. Bra fördelning, tycker jag. ;)

Kramar