måndag 4 januari 2010

Småaktig och barnslig?


Idag bad jag sonen välja vilket bröd jag skulle baka. Eftersom han är lite kräsen tänkte jag vara snäll genom att låta honom bestämma. Svaret jag fick var... "I don´t care, I´m not gonna eat any anyway!"... i en rätt nonchalant och nedlåtande ton.

Jag känner den pojken bättre än han tror. Om jag valt att baka vitt bröd med basilika, oregano eller mozzarella hade han visst ätit av det sen. Bara därför valde jag att göra en dubbel sats rågbröd med paprika och gröna oliver, två saker som får det att vända sig i magen på honom.

Rätt åt honom!

Usch, vilken låg människa jag är...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lät himla gott båda alternativen!

Ullis sa...

*host* ullis uppskattar alla bröd *host*

~Sol~ sa...

ametrin - Alla alternativen ÄR goda, men det finns vissa som väljs bort av delar av familjen. =)

~Sol~ sa...

Ladyn - Jo, jag vet ju det. Jag slänger ihop en sats åt dig någon gång snart. =) Kram

Ullis sa...

mumsigt :)

Man får köra med fula knep även som mamma :)

~Sol~ sa...

Ullis - Det blev riktigt gott. =)

Jo, man får vara mänsklig även som mamma. Men vad fan, man ska kanske reglera den där barnsligheten lite. =P

Kram

Lina sa...

äh, delen som vi hämtade idag är den billigaste prylen som är bytt på den där bilen :P

det är ju nya dörrar, skärmar, bromsrör, katalysator och vad mer det nu är :)

*annorlunda mamma* sa...

hahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaa =)