onsdag 27 januari 2010

Sömn


I går sa kroppen ifrån. Rejält. Inte så att jag hade ont eller liknande, utan den la helt enkelt av. Efter att ha tagit rätt på köket efter maten bestämde jag mig för att lägga mig på sängen och lösa korsord. Klockan var strax efter åtta då. Jag stängde av musiken eftersom det ändå inte fanns någon mening med att ha radion på. Tre män brottades med golvvärmeslingor precis ovanför mitt huvud. Det hamrades, sågades och svors utan hämningar. Jisses...

Jag, som vanligen inte kan sova ens om tv´n är på utan ljud, somnade inom tio minuter. Jag låt tydligen med ansiktet i korsordet och snusade så gott. Jag hade inte ens hört att de tappat en sticksåg i golvet och skrikit i samband med det. Inte heller hörde jag när Han kom och la sig. Eller att han låg och såg på tv en stund innan han somnade.


Jag rörde mig inte förrän han puttade till mig i morse. Det var dags att kliva upp om jag ville ha skjuts hem. Tydligen var han lite sen eftersom det var tredje gången han puttat till mig utan att jag reagerat. Trots att jag sovit som klubbad i över tio timmar kände jag ändå att jag kunnat sova en stund till. Oj.

Inga kommentarer: