onsdag 13 januari 2010

Möjligt?


Idag har jag lärt mig något nytt.

Det är tydligen möjligt att ha en kroppstemp på 35.8 utan att vara döende. Visserligen har jag ont överallt fortfarande och är stel som fan, speciellt i nacken. Kanske är det början till likstelheten som kickat in? Hur som helst visste jag inte att det var möjligt med en sådan låg temp utan att man tidigare legat i en isvak eller snödriva alldeles för länge. Det borde rimligen inte vara möjligt efter att man legat under ett täcke och en fleecepläd i fyra timmar. Hur som helst, jag har lärt mig att det går.

Och naturligtvis har jag kollat termometern och tagit tempen flera gånger efter att det konstaterats att den fungerar som den ska. 35.8. Jisses. Inte undra på att jag känner mig frusen.

12 kommentarer:

hRaven sa...

lägg dig i ett varmt bad så du får upp kroppstempen igen

ullrika sa...

oj? jag visste inte heller man kunde vara så kall? eller alltså, det förstår jag ju att man kan, men jag trodde kroppen borde reglerat det rätt kvickt?

från gårdagsen feber känns det ju inte särskilt bra att du nu är en isbit. vad säger sjukvården? eller du kanske härdar ut i din ensamhet utan hjälp av 1177? :)

kryas dig iaf. massor!!

~Sol~ sa...

hRaven - Jag duschade varmt. Nu har jag normal temp igen. 36.4 känns helt ok. För tillfället fryser jag inte. =)

~Sol~ sa...

ullisen - Sjukvården? Jag antar att siffrorna är ett telenummer till er sjukvårdsupplysning där nere? Jag har inte ringt 173000, som är vårt nummer till sjukvårdsupplysningen. Om det blir värre kanske jag gör det... eller kanske inte... (jag känner mig själv)... men just nu ämnar jag bara ta mig igenom detta.=)

Det var lite underligt att känna sig som en isbit, det erkänner jag. Däremot är jag nu uppe i normal temp igen och då lägger jag den märkliga erfarenheten bakom mig och går vidare i tron att det var en engångsföreteelse och att jag nu kommer att bli bra snart.

Håll tummarna för mig. =P
Och tack för omtanken.
Kram

ullrika sa...

du och jag har samma "kalla" normaltemperatur så jag förstår hur du måste frysit under täcket din stackare. klart tummar är hållna redan sen innan!

vi har faktiskt inget lokalt sjukvårdsupplysningsnummer hos oss längre utan hänvisas till det nationella 1177 (som också finns på nätet). kolla sajten (1177.se) som faktiskt är riktigt bra!

tjo!

Alex sa...

Tack för att du finns!

Kramar

Ullis sa...

tror din nacke behöver sig en massage, det är nog för allt kånkande och flyttande. Tempen låter ju helmysko, gick febern ner för fort och inte fick stopp?!?

~Sol~ sa...

ullisen - Haha, du ser vilken koll jag har på sjukvårdsupplysning. =P

Jo, jag låg och skakade en del när kroppstempen var så låg. Inte alls skönt. *usch*

Nu mår jag dock betydligt bättre. Vila och varmt vatten kan göra underverk. =)

TTFN

~Sol~ sa...

Alex - Tack själv!
Kramar

~Sol~ sa...

Ullis - Tempen var helt mysko. Jag har aldrig någonsin haft så lågt. Men det gick tack och lov över. Var lite jobbigt att frysa in i märgen.

Jo, du kan ha rätt angående nacken. Jag är lite mer rörlig i den nu när jag varit uppe ett tag, så troligen är det bara lite ruljans i blodets strömmande som behövs. =)

Hoppas du får en bra kväll!
Kram

Ullis sa...

säg till så kommer jag och knådar dig.
ha en fin kväll du med
kram

~Sol~ sa...

Tack Ullis! Du är en pärla!
Kram