måndag 1 februari 2010

Måndag


Sådan fantasi jag har som döper inlägget efter vilken dag det är. =P

Gissa vem som köpte en kudde åt mig i lördags? ;)


Gårdagen blev lugn och skön. En snabb tur ut till Hälla för att hämta ett nytt förråd av hygienartiklar och några ungsformar till honom och sen blev det nostalgifilmer i många timmar. Nu ska ni inte tro att det är smöriga chickflicks som roar oss på sådana dagar, nej, nej. Han är oerhört glad över att jag är uppvuxen med och faktiskt skrattar åt filmer som Revenge of the Nerds, Slapshot, The Shawshank Redemtion, The Goonies etc än idag. Visserligen ämnar jag tvinga honom igenom Fried Green Tomatoes at the Whistle Stop Café snart, men det är en helt annan sak. Den filmen må anses vara en chickflick, men har ett mycket större djup än att bara vara en snyftis.

Kvällen avslutades med något som blivit lite av en skön vana. Vi löser korsord tillsammans. Eftersom jag inte är mycket för tv är det rätt skönt att han struntar i den och ägnar tid åt att plita ner bokstäver tillsammans med mig. Vi passar på att prata igenom dagen när vi ligger där i sängen och gnuggar geniknölarna för att klura ut alla konstiga ledtrådar.

Idag har varit lugn hittills, men det kommer nog ändra sig rätt snart. Förmiddagen har använts till att plocka undan lite, baka bröd, duscha, pilla mig i naveln och bara vara, men efter lunch ska jag gå hämta upp syrrans lilltroll på dagis. Hon ska spendera natten med sin gamla moster och vi ska laga mat, baka och ta dagen som den kommer ihop. Kanske, kanske kommer vi även äventyra oss iväg till en backa för att åka lite pulka. Jag har ännu inte ägnat någon tid denna vinter till att göra det. Kanske ska jag köpa lite skogaholmslimpa? Ost, mjölk och o´boy har jag ju redan hemma. Hmmmmm.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter :) Film och korsord och allt. Ha en trevlig kväll med lilltrollet! För min del bär det av till nattjobb.

~Sol~ sa...

Tack, käre kusin. Kvällen med lilltrollet blev väldigt trevlig. Visst saknar jag korsordet och just det sällskapet, men lilltroll överväger faktiskt. Om några dagar är det stortrollets tur. =)

Ha en skön natt på jobbet!

ullrika sa...

gamla moster!? "gamla"? äh.. nu förstår jag inte ;)

~Sol~ sa...

ullisen - Trust me, den där lilla sexåringen anser mig vara hennes gamla moster. Konstigt vore annars, när jag ju ändå är hela 30 år äldre än hon. =P Men ett tips till alla som läser.... om ni har åldersnoja rekommenderar jag er att LÅTA BLI att be unga människor att gissa er ålder.

"Ummmm... jag vet inte, moster.... kanske en sjua och en åtta tillsammans?"