tisdag 2 februari 2010

Fortfarande måndag. =P


Vi fortsätter väl i samma tema. ;)

Det blev intensivt med lilltrollet går. Först en rätt så lång promenad som den lilla klarade med bravur. Jag hade faktiskt räknat med att bära henne på ryggen en bit av vägen, men hon pinnade på, den gullungen. En tur till affären för att inhandla alla ingredienser till kladdmuffins, hem och upptäcka att vi glömt ägg, tillbaka, hem igen och sen äntligen kunde vi slänga ihop de efterlängtade muffinsen.

Hon bakade, hon såg på film, hon satt och gjorde ljusstakar av lera... och direkt efter varje aktivitet sa hon.. "Jag har inget att göra, moster...".. med bedjande ögon åt mitt håll. Det blev till att hitta något att läsa åt henne, att mysa i soffan en stund och sen var det läggdags. Inte sjutton ville hon lägga sig själv heller, så jag fick en väääääldigt tidig kväll. =P

Några timmars läsning, sen kom sonen hem. Vi pratade en bra stund innan han satte sig framför datorn och jag återgick till min bok. Boken är hur tråkig som helst, men den har en intressant personbeskrivning som får mig att vilja läsa ut den iaf. Någon gång måste ju eländet ta slut, även om det just nu känns som om den är evighetslång.

Nu tjatar hon om lunch. Klockan är tio på fm och hon vill ha lunch NU eftersom jag lovat att vi ska till ICA-backen på Gryta för att åka pulka sen. Pulka och pulka förresten, genom att puta med läppen, se ledsen ut och säga med sorgsen röst att hon önskar hon hade en bob fick hon mig att kolla i källaren om grabbens gamla bob står kvar. Tänk er hennes lycka när det gjorde det. *S*

På torsdag är det stortrollets tur. Hon blev lite sotis när lilltrollet fick vara här ensam så vi bestämde en dag då hon får hela mosters uppmärksamhet. Hon har studiedag på fredag och kan därför vara kvar över natten. Finns inte en chans jag har henne en vardag annars. Stackars skulle då tvingas kliva upp sex på morgonen för att hinna åka buss till skolan och jag skulle få mig en arla promenad hem efteråt. Nej tack. =P

4 kommentarer:

hRaven sa...

Jag ser att vi får skjuta på spagetti och köttfärssåsen till en annan dag *ler*

~Sol~ sa...

hRaven... Alltså... du känner mig bättre än jag gör själv, gällande vissa saker. Ja, jag skäms som en hund och du behöver inte gnida in det för det sköter jag så bra själv. =P Vi ses i nästa vecka istället. Uppskrivet, inlagt och bokat. =D

hRaven sa...

Tycker det är lite roligt ändå *ler*

~Sol~ sa...

hRaven - Mmmm, förstår det. Tur att någon ser det så, speciellt då det är den mitt bristande minne drabbade. =P