måndag 8 februari 2010

Snabbsummering

Jag har haft en väldigt bra helg!

Fredagen var det kortspel för Honom och några kollegor och de stackars gubbarna glömde att jag och dottern var där så vi fick en hel massa roligt att skratta åt. Intressant att höra hur killar pratar med varandra när de inte tror att tjejer hör.... *hehe*


Visserligen var jag nykter dagen innan och därför inte speciellt seg men det är ändå uppskattat att Han har LOTR-maraton dagen efter. Jag älskar ju de filmerna. Eftersom jag var aningen mer rastlös än honom tog jag på mig att gå ifrån ibland och ordna med mat, plocka lite och helt enkelt få ur mig lite av sagda rastlöshet också.


Lördagskvällen var oerhört trevlig. Tack. Det blev en mycket god middag med tillhörande vin hos bonusbrorsdottern och sambo. Supergod kycklingpaj!

Och till efterrätt en smarrig chokladmousse toppad med passionsfrukt. Mums!


Jag fick en present! Jag älskar att få presenter!!! Det var en julklapp som blivit lite försenad. Alla som känner mig ser hur perfekt just denna present är. Den är handgjord av brorsdottern, unikt och inte symmetriskt perfekt, bär ett av de latinska ordspråken jag har på väggen, ett svart läderband som passar till allt och den gröna pärlan är pricken över i´t. Det är helt enkelt
jag.

Tack Lina! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ni ser, jag hade redan grönt på mig. =P

Gårdagen var ganska produktiv. Även om vi inte gjorde så stora ansträngningar så fick vi ändå en hel del gjort. Efter en god söndagsmiddag slängde vi på Stekta Gröna Tomater och jag fick njuta av en av mina genom tiderna favoritfilmer. Bäst av allt var att Han inte satt bredvid och suckade, gjorde kräkljud eller muttrade om chickflicks. Faktiskt tyckte han den var helt ok, rätt bra och absolut bättre än han fasat för. *S*

3 kommentarer:

Lina sa...

tack själv! :) Pannacotta, inte mousse ;)

förövrigt så tog jag en liten smakt av pannacottan (har en kvar i kylen) när den stelat ordentligt, inte lika söt då. synd att den inte hann göra det när vi åt i lördags :(

Bika sa...

Vad god all mat såg ut! och vilket fint halsband :) verkar haft en jättemysig helg :)

~Sol~ sa...

Lina - Pannacotta, så klart. Jag ber om ursäkt. =P Jag kan tänka mig att den var ännu godare när den stelnat ordentligt, men jag tänker inte gnälla eftersom den ju var supergod även med lite lösare konsistens. =)