lördag 13 februari 2010

Inte hemma

Imorse klev jag upp tidigt. Det kändes i kroppen. Tyvärr hade inte knoppen fattat att den skulle sussa under natten så det var osedvanligt segt att kliva upp ur den sömnvarma sängen. Men jag har en oerhörd tur. Han valde att kliva upp och göra i ordning frukost åt mig medan jag duschade. Jag vette sjutton vad jag gjort för att förtjäna den underbara gesten, men jag uppskattar den enormt. Att han dessutom valde att göra mig sällskap gjorde morgonen till en bra sådan, trots den tidiga timmen och tröttmössan jag bar.

Vet ni hur oerhört onödigt det känns att åka till Stockholm och byta buss när man ska till Märsta??? Helt sanslöst onödigt, om ni nu inte kunnat gissa det. Det tog en hel timme extra i restid och det blir rätt trist att bara sitta. Som tur är har min syster äntligen insett att den 47 bok långa serien om Isfolket hör hemma hos mig (även om de pga av platsbrist bor hos Han just nu) så jag la ner några böcker i väskan innan jag åkte. Tur det...

Nu har jag fått tokpisk i Herre på Täppan av en två-och en femåring. Jag var bättre på det förr. Iofs berodde det troligen på att jag då inte funderade på om någon skulle göra illa sig eller inte, men oavsett anledning fick jag tokpisk idag. =P

Resten av dagen kommer att ägnas åt sådant småbarn tycker om att göra. Det är första gången jag är barnvakt åt just dessa barn, så jag tar det lite piano och pejlar läget lite. Ingen mening med att ge dem men för livet direkt. ;)

2 kommentarer:

Bika sa...

jag vet hur meningslöst det känns! har släkt i märsta, och att åka omvägar för att komma dit känns bara som ett redigt slöseri med tid. uscha ja.

~Sol~ sa...

Bika - Jag väljer nog direktbussen i all framtid. Finns ingen mening med att åka till storstan för att sen hamna i pyttebyn. =P