söndag 28 februari 2010

Överstökat!


Inte riktigt representativ, men jag tyckte bilden var rolig. =P

Jag har i det längsta dragit mig för att presentera Han för min mamma. Detta beror egentligen inte främst på att min mamma kan vara en sur markatta utan mer för att jag vet att jag själv kan bete mig annorlunda när jag träffar henne. Taggarna blir aningen mer rigida än annars och de spydiga kommentarerna kommer lite tätare. Jag oroade mig alltså inte för hur min mamma skulle var utan att han skulle se saker i ett annat ljus när han sett hur jag kan vara.... ;)

Igår valde jag ändå att få det gjort. Några timmar hos min mamma fick räcka första gången. Det blev inte alls så illa som jag befarat. Det blev iofs lite stångandes direkt när vi kom eftersom hon oförtjänt fick för sig att jag och hennes man pratade bakom ryggen på henne och hon ville markera territorium. Löjligt och jag lät det vara så pass att hon kändes sig lugnare. Därefter hade vi faktiskt trevligt. Han åkte därifrån utan att ha blivit vare sig skrämd eller bortskrämd. =)

Jo, jag har ett lite annorlunda förhållande till min mamma än vad de flesta har. Det är svårt att förklara och det skulle ta alldeles för lång tid att göra det nu, så ni får istället nöja er med att veta att det är oerhört komplicerat och att det tagit oss rätt lång tid att hitta rätt nivå i vårt umgänge.

Men nu är det ändå gjort! Fasen vad skönt. Och bara för att reta henne ämnar jag tala om att hans kommentar var "Men hon var väl ändå en rätt gullig tant?" Eftersom jag VET att hon anstrände sig för att vara ironisk och aningen "cool" kommer hon koka inombords samtidigt som hon ler ansträngt mot mig. Och nej, det blir inga repressalier mot honom, utan det är mellan henne och mig. =D

Inga kommentarer: