fredag 5 februari 2010

Mysigt


Igår lånade jag med mig yrvädret (Hans dotter) hem. Hon och Stortrollet, som bokat in torsdagsnatten hemma hos mig, fann varandra direkt. Vi lagade mat, pratade, skrattade och hade en väldigt trevlig stund. Den (för tillfället) väldigt lugna 15-åringen och den pratglada 7-åringen smet dock iväg när det var dags att diska. Jag var inte förvånad. Jag har ju haft barn rätt länge och vet hur de funkar. =P

Det var två granna ansikten som mötte mig när jag kom ut ur köket. De hade hittat min sminkväska. Den är, minst sagt, allt annat än tom och ur djupet av den hade de lokaliserat färger och produkter jag glömt att jag hade. Det var inte hemskt, absolut inte, utan man kan istället kalla det ett intressant experiment. ;)


Yrvädret tog Stortrollet under sina vingar och valde självmant att stanna i lägenheten med denne när jag var tvungen att sköta tvätten. Det underlättade väldigt för mig. Tvätten blev ren, de var lugna och myste i soffan, min ohängde odåga ramlade hem under kvällen och var på gott humör,
Han fick en lugn kväll för sig själv.... Ja, igår var en bra dag och den värme alla utstrålade var mysig.

1 kommentar:

Anonym sa...

MYSIGT!!!!!