fredag 26 februari 2010

Stackars öron!


Jag har Lillstumpan här som gäst sedan igår. Otroligt söt och glad över att få vara här men... Herre jisses!!! Mina öron brinner. Tack och lov att hon inte pratar i sömnen också, då hade de illröda, såriga öronen trillat av under natten. =P

"Faster, när jag blir stor ska jag bli popstjärna!"

Det betvivlar jag inte en enda sekund. Jag skulle dessutom kunna sätta pengar på att det blir i rap-genren. Hon pratar som om hon vore en Tommygun som sprutar ut ett magasin på kortast möjliga tid. Jag hinner inte höra hälften så jag låtsas bara göra det samtidigt som jag håller tummarna för att hon inte förväntar sig svar. ;)


Hon blev ju storasyster i söndags och det verkar som om hon tycker det är väldigt skönt att få vara lite speciell hemma hos sin gamla faster ett tag. Om lillasyster säger hon mest att hon är väldigt söt trots att hon skriker hela tiden. Det blir nog en stor omställning för denna aningen bortskämda, snart femåriga tjej att ställa om sig till att inte längre kunna dra i alla trådar, men det blir nog bra efter lite inskolning med att ha lillasyster där som kräver en hel del uppmärksamhet. =)


Klockan är åtta en fredag morgon och min dag började för länge sen. Tvättstuga, en morgonpigg Lillstumpa och ovanan av att sova hemma kombinerade till att jag klev upp tidigt. Tvätten är klar om lite drygt en timme. Frukosten är avklarad. Disken är ren. Vad fasen ska jag sysselsätta mig med nu??? Undrar om närbutiken har öronproppar förresten? Då vore det nog befogat med en promenad dit. =P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt med de där små liven.. =)

~Sol~ sa...

Ja, det är härligt med dem. Jag träffar dem alldeles för sällan nu för tiden, men det ska bli ändring på det igen. =)