onsdag 3 februari 2010

AJ!


Jag har ont som fasen i stussen, men det är det absolut värt! Herrejisses vad roligt det är att åka pulka. ICA-backen är precis lagom höjd också. Man flåsar som en tok efter den tredje vändan, men det funkar ändå att ta sig upp ett tiotal gånger till innan man ger upp.

Lilltrollet valde att vänta medan jag åkte. Bokstavligen. Spelade ingen roll om hon precis kommit ner, var på väg upp för backen eller skulle till att åka. När jag åkte väntade hon. Tittade. Eftersom den där glidplattan jag åkte på orsakade en snöstorm i ansiktet på mig, det fanns gupp och det gick fort förstår jag henne. Eller som den lilla gullungen sa medan hon kiknade av skratt..... "
Moster, du skriker som en liten flicka! Och du har snö i hela ansiktet..."

Idag har jag träningsvärk och, som sagt, ont i stussen. På fredag ska jag göra om det. Att man aldrig lär... ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

man får inte glömma att ha KUL ju!!!

~Sol~ sa...

Nej, det är viktigt som sjutton att ha KUL! Jag skrattade gott åt det igår och ler brett när jag tänker på det idag. En bra energiboost. =)

Alex sa...

Jag instämmer. Det är riktigt roligt att bli barn på nytt. Roligare blir det om man gör egna gupp så man flyger lite på väg ner. ;)

ullrika sa...

klart man glömmer! annars skulle väl få mänskor i världen ha syskon t ex... ;)

~Sol~ sa...

Alex - Jag behöver inte göra egna gupp eftersom andra vänligen nog gjort stooora sådana. =P

~Sol~ sa...

ullisen - Min mamma måste lida av alzheimers... Jag har fem syskon. ;)