måndag 1 mars 2010

Fasen så skönt

Visserligen är jag lite irriterad över att Bemanningstjänst inte hört av sig på två månader angående mina konverteringsdagar, men samtidigt har jag tänkt om lite. Det vore egentligen bättre för mig att de inte kan göra något åt de dagarna. När jag nu ska börja jobba igen efter min ofrivilliga arbetslöshet är det redan bestämt att jag kommer att få jobba mer än under vikariatet och det betyder i sin tur att Bemanningstjänst inte har något annat val än att anställa mig på en större procent än tidigare. Jag vinner mer på det - i längden. Visserligen avskyr jag att gå hemma, men aspekten att få en högre procent på en tillsvidareanställning är ju inte helt oangenäm.

De ringde från Bemanningstjänst idag, efter ett påtryckningsmail från mig i fredags. Som väntat är det omöjligt (deras tolkning) att rätta till det de gjort fel tidigare, men de har tänkt till lite, tydligen. Reglerna säger att man inte kan vara tillgänglig för enbart heltidsvik, men de har beslutat att göra ett undantag för mig eftersom de inte vill att jag ska sluta hos dem. Det funkar inte inom vård-biten, men i lärande och skola är det möjligt att kringgå den regeln. Vilken tur för mig att jag jobbar inom bägge då. =D Egentligen vill jag ju tillbaka till omsorgen, men innebär detta att jag får jobba lite under tiden jag väntar på sommarvikariatet ämnar jag inte gnälla. Det vore underbart att få jobba igen. Jag längtar.

Inga kommentarer: