söndag 14 mars 2010

Otränad


Snö är tungt! Speciellt om solen legat på en stund och det är blöt kramsnö. Eftersom jag igår hjälpte till att skotta bort snö runt ett helt hus för att begränsa mängden vatten som blir runt fodret när våren kommer har jag idag träningvärk de lux i axlar och överarmar. Jisses. Jag behöver verkligen träna mer... =P

Idag är jag lite oväntat ensam. Grabben är hos sin tjej, karl är i Romme och åker nedför och hans dotter har en dejt med sin farmor. Jag är lös och ledig att göra precis vad jag vill. Härligt. Min första tanke var att jag ska hälsa på flera kompisar, men sen sa kroppen ifrån. Det blir istället att jag inte kommer att göra någonting. Jag ska bara vara.

Tidigare gånger jag planerat att bara vara har ju inte funkat så bra eftersom jag blivit rastlös och gjort massor ändå, men idag känns det som att det kan funka. Jag behöver inte laga mat, jag behöver inte städa, jag behöver inte göra några ärenden, jag behöver inte vara social och jag har inga måsten som ska göras. Nej, Sagan om Isfolket, solsken, vila och snabbmat står på schemat idag. =)


Förresten... jag tycker fortfarande om. Mer än någonsin. =D

Inga kommentarer: