torsdag 18 mars 2010

KLAR!


Detta trodde jag egentligen aldrig på själv. Ja, att den någonsin skulle bli klar alltså. Men se! Kortet är kanske inte så tydligt, men mellan mattkanten och halsduken ligger en tumstock. Den visar att halsduken är tillräckligt lång. Den är egentligen för bred, hela 30 cm, men det funkar ändå. Längden är hela 2,4 meter. Helt otroligt!

Bry er nu inte om spektaklet som bär halsduken, utan koncentrera er istället på halsduken. Som ni ser är den dubbelvikt för att inte vara så bred, så jisses vad jag är ekiperad för en till vinter som denna. Varmt blir det!

Det må vara att det låter som skryt... men fan vad bra jag är! Det tog mig en månad och tyvärr är vintern snart slut, men jag är ändå suveränt bra. Jag har inte stickat sedan jag gick i fyran och tanten på syslöjden tvingade mig. Trodde inte att jag kunde. Där ser man vad lite envishet kan skapa. Oj, oj, oj...

7 kommentarer:

Anonym sa...

FAN va bra du är.. *Apploderar*

Alex sa...

Va fin den blev! Den ser riktigt varm och skön ut.

Hoppas du mår bra.

Kram

Meta sa...

grattis.. vad duktig du var nu.. men Yvonne... är inte vintern på väg att ta slut?? det är ju plusgrader...

~Sol~ sa...

Meta - Jag vet att du har rätt... men det kommer ju fler vintrar. *S* Jag trodde ju inte att den skulle bli klar alls, så att behöva vänta med att använda den nu när den väl är det känns som ett mindre aber. =)

~Sol~ sa...

Ia - Tack och bock! =)

~Sol~ sa...

Alex - Tack! Jag gillade garnet och är hur nöjd som helst med det färdiga resultatet. =)

Tack, jag mår fint. Hoppas du också gör det?

Kramar

bika sa...

vad duktig du är!
den såg riktigt varm och mysig ut. om du vill kan du få göra en till mig med, så står jag för materialet och en liten slant för att du gör den :)