tisdag 9 mars 2010

Lugnet efter stormen

Just nu är det så att man ibland kan höra en knappnål falla där. Visserligen gör han och jag allt vi kan för att allt ska vara som vanligt, men det är inte som vanligt.

Polismyndigheten la ner ärendet så snart hon blev funnen, men jag bestämde mig ändå för att be om en tjänst. De beslöt sig för att bistå. Jag antar att det kan kallas brottsförebyggande arbete för dem. I vilket fall ringde de flickan för att "förhöra" henne om veckan som varit och insinuerade att de kommer att kopplas in direkt om det blir en liknande situation igen. Hon var aningen blek och spak efter hon lagt på. *hehehe*

Socialen ska nu göra en utredning angående hela situationen. Troligen tar det ofattbart lång tid, som vanligt när de ska göra något, men jag är ändå glad över att det äntligen blir ett ärende av det.

Tack och lov att mitt eget barn är på ett bra ställe i sitt mående just nu. Igår skrev han på en ansökan till gymnasiet och efteråt tackade han mig för att jag skaffat fram alla behövliga papper och koder etc och sedan fyllt i allt utom hans signatur. Han verkar verkligen vilja börja om från scratch och sedan fullfölja denna gång. Håll tummarna. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland måste man ta till alla knep man kan.. som den gången som jag ringde polisen och KRÄVDE att de skulle förhöra min son för snattningen som han hade gjort.. "sånt gör vi inte, vi vill inte att barn ska bli rädda för polisen"

sicken jävla daltande.. haha*

Jag fick dock som jag ville.. =)

~Sol~ sa...

ia - Jo, det är som om de ska vara de "snälla grabbarna" oavsett vad de står inför. Men ibland behöver de små, oupplysta besserwisserna bli lite omskakade. Jag drar mig inte för att skrämma dem med verkligheten när det behövs. Hellre det än att de går omkring och tror att de är osårbara och bäst, vilket i slutändan kan leda dem käpprätt åt helvete om det vill sig illa.