tisdag 30 mars 2010

Bismak


Enligt uppgift är bilden sanningsenlig...


Igår gav jag upp. Efter att ha sovit bara två timmar på lite över två dygn valde jag att ta några tabletter. Jag gillar verkligen inte att göra så, speciellt som läkaren har sagt till mig att jag måste överdosera eländet för att det ska funka på mig. Jag har läst i FASS och där står på den ena sorten att det inte rekommenderas att överdosera. Visst står det att man ändå i enskilda fall ska lyssna till läkarens ordination, men det gör mig ändå fundersam.

Men, jag har varit med förr. Många gånger till och med. Jag vet att jag inte somnar om jag inte gör som läkaren sagt. Inte ens då kan jag vara säker på att somna, men att ta mer än sagt är inte aktuellt. De gånger jag inte somnar blir jag rätt och slätt intoxikerad. Jepp, jag blir snurrig och känner mig full som en alika. Det är rätt skrämmande. Jag försöker då ligga kvar i sängen och röra mig så lite som möjligt och måste jag upp på toa tvingas jag hålla mig i väggarna för att inte vingla för mycket. När jag påtalade detta till fru doktor såg hon förvånad och förvirrad ut och kunde inte förstå att jag inte somnade bums och låg som en stock i många timmar. Tydligen är jag ett intressant fall...

I natt funkade tabletterna som de skulle. Jag minns inte någonting från runt midnatt tills sju, så Han sa hej då när han gick till jobbet. Därefter som jag ytterligare två timmar. Jag har alltså sovit nio, 9, NIO, timmar i sträck! Efter en sådan nattsömn är det värt den där konstiga, rätt äckliga, metalliska bismaken jag får i munnen halva dagen efter jag tagit tabletterna. =)

5 kommentarer:

Ullis sa...

haha jag reagerar exakt sådär av mina egna.. det där snurrandet.. fyfan.. och kan bli sådär totalt utslagen, minns ingenting.. fick inte ta mina sovpiller för exet för han blev så rädd de gångerna jag inte somnade utan låg och hallucinerade och pratade osammanhängande.. så visst fan blir man påverkad av skiten men vad ska man göra liksom..

ullrika sa...

men du, det är grym skillnad på att överdosera och att se till att få rätt medicin. sömn är essentiellt. utan sömn ingen återhämtning. träffa ny läkare om den gamla inte kan fixa! tycker jag.

krams!

~Sol~ sa...

ullisen - Njae, hon vill egentligen att jag tar andra tabletter men jag vägrar eftersom dessa inte är beroendeframkallande. Har lite svårt med saker man kan få svårt att leva utan, förstår du...

ullrika sa...

typ, barn? män? fast dom är iofs svåra att få på recept...
;)

~Sol~ sa...

ullisen - Hahahahaha, vilken kvinna har inte svårt att förstå sig på män tillräckligt för att det ska vara lätt att leva med dem? ;)