fredag 26 mars 2010


Varför är jag så satans ambivalent????

För bara några timmar sen skrek hela jag efter att göra något ikväll. Något utöver det vanliga. Nu trivs jag visserligen väldigt bra med det vanliga. Jag är en sådan där nöjd svensson som gärna sitter hemma. Kommer det folk är det desto bättre, men sällskap är inte nödvändigt för att kvällen ska vara bra. Kortspel, brädspel, sitta och prata bort en massa timmar, äta, eventuellt dricka, prata bort en massa timmar till... sådana kvällar är guld värda för mig.

Så någon gång ibland känner jag för att ta mig iväg någonstans. Hela min varelse verkligen vill. Jag planerar för det så till vida att jag kollar om någon annan också är intresserad. De vet oftast att passa på eftersom jag är en sådan hemmauggla. Sen går det några timmar och det är som om det blir bökigt att ta sig iväg. Ett inre motstånd föds, undan för undan.

Jag vet att jag kommer få trevligt och att kvällen lovar många skratt. Jag vet att jag inte kommer att ångra att jag går iväg. Jag vet att jag behöver detta. Just därför tänker jag motarbeta den där tröga känslan som lockar med en skön kväll i soffan med en god bok.

Men varför blir det så när jag ju
vet att kvällen kommer att bli bra?

2 kommentarer:

ullrika sa...

bluttanblä det här känner jag igen. orken att ta sig hemifrån är såå låg. men det blir ju alltid kul! nästa iaf. och efter att ha tjuvläst inläggen i fel ordning vet jag att det i ditt fall blev så. bra alltså. trots att ni aldrig tog er hemifrån ;)

skojigt att få se foton på dig igen. har nog sett dig förut men det är alltid kul att få ett ansikte till den man "pratar med".

en mycket trevlig lördagskväll önskas, men jag hoppas du inte hinner läsa det här förrän imorron såkalrt!

tjo!

~Sol~ sa...

ullisen - Det är konstigt det där. Man vet ju att man behöver tanka lite social energi, ändå finns ett sådant stort motstånd när man väl har tillfälle. Nåja, som du såg så blev min kväll väldigt bra ändå. =)

Jag lägger sällan in kort på mig själv och aldrig på någon annan. Jo, om jag frågat innan, men jag väljer oftast att inte göra det. Det är deras egen sak att lägga ut bilder på sig själva. Men någon gång måste man ju göra undantag och därför blir det en bild på mig själv rätt vad det är. =)

Tack, du hade rätt i din förhoppning. Jag hann inte läsa detta förrän idag. Hoppas ni haft en bra helg. =)

Kramis