söndag 12 april 2009

Typiskt


Jag måste verkligen lära mig att ta det lugnt, att chilla, att slappa. Idag skulle jag göra just det, inget annat. Vad har jag gjort istället?

Tja, det fanns ju disk, så den måste ju naturligvis tas om hand om. Sen var det ju kläder och saker på sovrumsgolvet som faktiskt har sin plats att ligga på istället för där de låg. Sen blidde jag hungrig och lagade mat. Klart man tar disken direkt då när man varit så duktig med att få undan sådant tidigare på dan. Men sen.. sen skulle jag inte göra någonting förrän ett sms kallade iväg mig på en promenad på Björnön. Så det så!

Jo, tjena Jag råkade gå ut på balkongen och insåg att det behövdes röjas där. Den må vara en sorglig utveckling av ett spyräcke, men det finns tydligen plats att lägga en massa skräp där under vintern. Oj, oj. Sen hamnade i köket där jag satt och retade mig på mina smutsiga fönster. En fuskputsning kanske? Jooo, det fick bli en sådan. In- och utsidan putsades, men inte i mellan. Och när jag ändå flyttat på blommorna kunde jag ju lika gärna plantera om fem av dem. Ut på balkongen för att förhindra att jorden invaderade lägenheten. Fem blommor mår nu bättre och jag har åter igen dammsugit på balkongen.

Nu ska jag strax iväg till Björnön. Det ska bli skönt. Jag har förtjänat att gå omkring i det vackra vädret. =D

2 kommentarer:

Ullis sa...

energin flödar :). mina kommentarer verkar försvinna :( så jag håller tummarna att denna går fram. Ses senare idag. Kram

~Sol~ sa...

Ullis, japp, det finns energi just nu. Blir nog värre i morgon. Kommer kanske bli skönt att vila från helgen då. *hahaha*

Jag försökte kommentera hos dig igår, men det gick inte alls. Den talade bara om att endast medlemmar får kommentera. Provade tre gånger innan jag gav upp. =(

Ses snart!
Kram