torsdag 9 april 2009

Bortskänkes

Min kära mor ringde mig när jag var på jobbet idag. Hon påstod att hon hade kläder som hon tänkte skänka till mig. Tja, gratis kläder är väl aldrig fel, men eftersom jag nu råkar känna mig mor var jag lite tveksam men sa till slut att jag skulle vara hemma runt femsnåret.

Visserligen är det Skärtorsdagen och det mest logiska att tänka då är påskkärring, men faktiskt var min första fråga... "Varför har du zigenarkläder med dig???" Nu visade det sig vara en byxkjol, men utstyrseln som låg överst (se nedan) är i sammet och mönstret fick mig genast att tänka på zigenare. Om det är någon som vill ha en byxkjol (stl 52) i lite styvare sammetsmaterial och en mönstrad
top (stl 3XL) i ren sammet till är det bara att hojta till. Jag ger så gärna bort det, även om det kanske kostar mig porto.


Dessa låg också i kassen. Snygga va?


Alltså... dels är det mesta för stort, en hel del av det är fult utav bara fan och åter en del är sådant en äldre människa skulle älska och en yngre önska att de aldrig behövt se. Min kära mor är 56. Inte lastgammal alltså. Hon klär sig heller inte helt åt helskotta jämt. Hon har sett mig i hela mitt liv. Uppenbarligen har jag givit intryck av att vara en del storlekar större än vad jag är och dels gilla tantkläder. Det enda hon ger mig som är för litet är bh´ar. Urk. Vem vill ha någons avlagda bh´ar? Men där tror hon att vi har samma storlek trots att jag får in ungeför ett halvt bröst i den kupan hon använder. *suck*

Nu fanns det faktiskt några guldkorn i kassen också. Ett par tunna byxor som kan användas som pyjamas, ett par sommarbrallor som hon aldrig kan ha använt själv eftersom de faktiskt är snygga och en skjortblus som heller inte är något hon kan ha införskaffat sig. Någon måste ha givit henne dem och hon inte gillar dem. Bra för mig. =)

10 kommentarer:

Anna sa...

Ehrm, tack men nej tack!! :D

~Sol~ sa...

Rockern, svikare. Jag betalar ju portot, ju. =P

Anna sa...

Sammet är inte min bag tror jag! :D

~Sol~ sa...

Sammet är inte NÅGONS bag!

Anna sa...

Yo mama´s! :D

~Sol~ sa...

Nix, till och med hon gav bort eländet. =P

marbor sa...

Men alltså...har hon själv gått ut och köpt dom där kläderna?
Vart? Vem säljer sånt?
Jag bara undrar...*S*

~Sol~ sa...

marbor, jag tror (hoppas) att hon fått dem av någon som tror att hon gillar sådant elände, sen har hon inte hjärta att bara slänga dem så hon låtsas att jag vill ha dem och då får ju hon inte dåligt samvete om de inte används.

Jag vet inte vart de säljer sådant, men kanske på Myrorna eller Brödet och fiskarna...? De tar sig väl an dödsbon och sådant va? Det finns säkert någon gammal dam vars släktingar nu hånflinar åt att någon kanske köper den gamles hiskeliga utstyrslar. =D

kim sa...

Gratiskläder är gott.
(ej att äta)


Glad påsk!

~Sol~ sa...

kim, kläder som hamnar i insamlingen är också gott. Hoppas någon annan gillar dem. =)

Tack, Glad Påsk till dig också.