torsdag 23 april 2009

Lång dag igen


Det verkar som om mina dagar bara blir längre och längre. Visserligen har jag ju bytt schema och slutar halv sex på torsdagar, vilket säkerligen påverkan känslan av att dagen varit ovanligt lång, men nu när klockan är halv nio känns det i vilket fall som om dagen borde ha varit slut för länge sen. =P

Sonens glasögon är nu utvalda, beställda och betalade. Efter hela fem minuters beslutsångest hade han valt ut tre bågar i olika färger. Han valde snygga bågar. Skönt det så jag slipper gå omkring och se på något anskrämligt de närmsta åren. Det gick loss på 2500 kr, vilket inte alls var så dyrt som jag förfarat. Faktiskt hade jag förväntat mig minst en tusenlapp till. Jo, nu utgår jag från mina egna erfarenheter av glasögon... Jag har de där berömda colabottnarna om jag inte specialslipar glasen. Och naturligtvis har jag riktigt glas i mina. Han har ett mindre synfel och kommer att ha plast i bågarna. Det påverkar naturligtvis priset.

Hur som haver så får han två par vanliga glasögon och ett par solglasögon med styrka för det priset. Helt ok. Nej, faktiskt.... Hur bra som helst!

4 kommentarer:

Ullis sa...

tror mamma fick samma.. hon fick 2 par plus solglasögon för nåt asbra pris och hon är hur nöjd som helst..

det är ett jävla gissel det där med glasögon.. hunden åt upp mina för 4 år sen, sen har jag inte orkat eller haft råd, haha :P

~Sol~ sa...

Jag köper också där, så jag har ett par extra om de jag vanligtvis använder skulle paja. Skönt med solglas med styrka också, speciellt som jag skulle få utveckla sinnen lika en fladdermus för att ta mig fram om jag envisades med att använda utan styrka. =P

Man kan ju ta det på avbetalning. Om du inte kan på dig så kanske det finns någon som kan ta det på sig åt dig?

Jag har haft glasögon i över 20 år och skulle inte vilja vara utan. Det känns underligt att inte ha dem på näsan. *S* Jag hade linser i några år, men glömde att använda dem, så jag struntade i att köpa nya när de blev gamla och slitna.

Lejonhjarta sa...

Tänk att det ska vara så svårt att uppskatta hur bra man har det. Du tycker det är hur bra som helst som "bara" lagt ut 2.500 på glasögon till grabben.

Själv behöver jag inga glasögon men är jag tacksam för det? Inte speciellt tyvärr. Jag har alla fingrar och tår i behåll... kan böja på alla leder och har inga allergier eller andra jobbiga sjukdomar. Men är jag tacksam för det? Nja, inte speciellt.

Tänk, man vet inte hur bra man har det.

~Sol~ sa...

Lejonhjarta, nej det är svårt att uppskatta det man tar för givet. Människan är en otacksam varelse som inte inse vad den har förrän den förlorat det eller tvingas omvärdera sitt leverne pga av yttre omständigheter. Tragiskt, men sant.