lördag 4 april 2009

Två minuter



Ja, vad säger man? Är man dum nog att lämna en tvååring ensam i ett rum i hela två minuter får man räkna med en massa jobb sen. Det som ser smetigt och slemmigt ut är precis det. Det finns tillräckligt med mat där i för att räcka i två år för de glupska fiskarna jag har.

Tur att jag har ett mindre akvarium som just för tillfället råkade vara tomt och i väntan på nya fiskar. Lampan är sönder, men det går att ordnas provisoriskt genom en spotlight. När jag startade upp det var jag osäker på om jag skulle göra det eftersom jag vet att det är svårt att få tag i den delen till lampan jag behöver, men nu är jag glad över det. Massiv fiskdöd är inget jag vill ta hand om.

4 kommentarer:

Anna sa...

Oj.. då..

~Sol~ sa...

Mmmmm.... så kan man ju säga... *S*

rosis sa...

rosis vad är de som händer med dina fiskar?? hoppas att allt är bra annars kram

~Sol~ sa...

Rosis, det är grannpojken som tycker att de ska ha alldeles för mycket mat bara. Utöver det gillar räkorna att gadda ihop sig och roa sig med att stressa fiskarna lite, annars är det bra med dem. =)

Utöver fisk-katastrofen är allt prima. Hoppas ni har det bra där ute på vischan. =)
Kram