onsdag 8 april 2009

Bra dag


Se vilken fin théservis. Jag har rekvirerat den idag. Jag bytte några glas, en vas och några pelarljus jag haft i flera år utan att använda. Funkade perfekt för mig. Jag hade ingen tekanna och till servisen finns dessutom en fin kanna av kraftigt lergods som häller innehållet kallt länge. Jag har testat den tesen redan. =) Min bytesdejt med Rockern blev allt för kort, men väder och vind hindrade en gemensam promenad. Jag bjuder gärna på thé I mina fina muggar. Gillar du inte thé kan du få vatten i dem istället. =D

Dejten avslutades med att jag ringde exet för att tigga skjuts. Jag är dålig på sådant, så jag blir övertydlig i mina ansträngningar...

" Ja, det är XX."
"Heeeeej, tycker du ooooom miiiiig?" *smörig utav bara fan*
"Ja, men du får gå i alla fall."
"Men.... det börjar ju regna...." *bönfallande*
"Du gillar ju att promenera i alla väder, så det är ju inget problem."
"Men nu har jag en servis i en pappkasse att bära hem..."

*inlägg från Rockern* "Det är en plastkasse inuti pappåsen....
*mitt svar* "Ssssssscccccchhhhh!!!!!

"Ja, ja, jag hämtar dig då, men bara för att jag ska passa på att köpa mat på vägen."
"Taaaaaaaack"



Väl hemma var det bara att ställa sig att laga mat. Sonen hade beställt hemlagad mat (jag hade föreslagit köpt pizza) till sig och sina vänner. Det sitter nu tre femtonåringar med varsin dator i mitt kök. De planerar att sitta där hela natten. Jag hyser en misstanke om att min nattsömn kommer att bli aningen störd, men det är som det är. De har påsklov och har sett fram mot att få lana i flera veckor. De bad att få vara här eftersom jag är den av grabbarnas föräldrar som tycker att tonåringar måste få göra sådant ibland. Att jag själv inte förstår tjusningen i det gör inte att de gillar det mindre. Bara att acceptera. Grabbarna är dessutom trevliga och det hörs lång väg att de har roligt, så jag har en hel del överseende med att de glömmer att vara tysta. Iaf än så länge. Vi får se om jag är lika tolerant vid tre i natt. =)



Jag måste göra positiv reklam för en djurbutik här i stan. För den som missat de kan jag meddela att jag lyckats paja en lampa till mitt lilla akvarium. Jag har varit till fyra djurbutiker och frågat om delar till den, men ingen har haft några sådana hemma. Tre av butikerna meddelade att de inte har dem och sen var det bra med det. Den fjärde; DjurMagazinet, erbjöd sig kontakta leverantören med en förfrågan och sedan ringa mig. Det gick några veckor utan att jag hörde av dem så jag resignerade till tanken på att köpa en helt ny armatur. Men se, vad fel man kan ha! Idag ringde de. Inte nog med att de fått tag på delarna, när jag frågade om priset meddelade de att de helt enkelt ger dem till mig. Va??? Jag ska hämta dem i morgon och passar då på att ge dem en knippe tulpaner samtidigt. De har precis sparat in 400 kr eller mer för mig. De är väl värda en knippe tulpaner. =D



Tack för hjälpen, Kanelen. Bilden blev otroligt fin. En liten detalj kanske, men det gör så mycket för helheten. <3

8 kommentarer:

Anna sa...

Men oj! Det var riktigt bra gjort av DjurMagazinet! Bra av dig att visa uppskattning också ju, gissar att du kommer sprida massor av glädje med lite blomster.

Vad det gäller grabbarna som har parkerat i ditt kök så finns det väl TUSEN värre saker de skulle kunna göra än att sitta uppe en hel natt och umgås med varann?

Och såklart roligt att du uppskattar servisen! Den ÄR fin, men blå, och gjorde ju ingen nytta i skåpet. :D Nya jumbomuggar måste jag dock köpa vid tillfälle.. Haha.

~Sol~ sa...

Ja, de uppvisar en serviceanda som ska belönas. Så enkelt är det. Jag tror på att behandla som man blir behandlad när det är positivt och att visa hur jävla underlägsna de som behandlar illa är genom att vägra sjunka till deras låga nivå.

Jag är inte ett dugg ledsen över att grabbarna är i mitt kök istället för att ränna på stan och skrämma gamla människor med sin blotta existens. =)

Nu har du ju stora glas i alla fall. Man KAN ju dricka the, choklad eller kaffe ur dem också. De kallas inte caféglas för intet... =)

Ullis sa...

älskar djurmagazinet.. handlar alltid ians mat där.. mindre butiker snackar så sjuukt mycket skit om dem, men jag tycker alltid man får bra hjälp, trevlig och förvirrad ibland, men bra ändå.. och bra priser! gratis är ett bra pris! :D

marbor sa...

Åh en tekanna skulle man ha :-) det är fint!

Skönt ändå att grabbarna väljer att sitta hemma istället för att ränna ute :-)

A sa...

Varsågod vännen, det var så lite så. Det tog ju inga tider. Kram

~Sol~ sa...

marbor, ja det är både fint och praktiskt. Den håller ju faktiskt thét varmt längre också. Jag är superglad över min fina thékanna. =)

Jag är oändligt tacksam över det... faktiskt... även om det kanske inte framkommer så tydligt. Man måste ju få gnälla lite ibland. =P

~Sol~ sa...

Ladyn, jag har också hört en del skit om dem, men allt är ju subjektivt så jag går efter min känsla. Jag gillar dem! =)

~Sol~ sa...

Kanelen, det som är lite för en kan vara mycket för en annan. =)
Kram